DANE KONTAKTOWE
Uniwersystet Ekonomiczny we Wrocławiu
Katedra Badań Marketingowych
53-345 Wrocław, ul. Komandorska 118/120, bud. B
tel.: (071) 36-80-226 (sekretariat)
AKTUALNOŚCI
Problematyka konferencji obejmuje następujące obszary i grupy zagadnień:
-
Cechy nowej generacji badań marketingowych,
-
Użytkownicy Internetu jako obiekty badań marketingowych: cechy, typologie,
-
Customer Intelligence w rozwoju badań marketingowych,
-
Ankiety internetowe: tworzenie, dobór respondentów, analiza wyników,
-
Eksperyment w przestrzeni wirtualnej,
-
Wirtualna etnografia i zasady jej stosowania,
-
Wywiady jakościowe w przestrzeni realnej i wirtualnej,
-
Wykorzystanie mediów społecznościowych w badaniach marketingowych,
-
Badania z wykorzystaniem technologii mobilnych,
-
Badania marketingowe w środowisku wielokanałowym (omnichannel),
-
Google Analytics w analizie sprzedaży internetowej,
-
Łączenie analiz finansowych z badaniami marketingowymi,
-
Pomiar efektywności kampanii promocyjnych w Internecie,
-
Big Data i metaanaliza w badaniach marketingowych,
-
Algorytmy Machine Learning w marketingu,
-
Internet rzeczy jako ekosystem wymiany informacji,
-
Triangulacja i hybrydyzacja w badaniach marketingowych,
-
Badanie poziomu adaptacji technologii cyfrowych w przedsiębiorstwach.
Patronat merytoryczny
Program konferencji
Konferencja została dofinansowana ze środków Miasta Wrocławia w ramach programu Wrocławskie Konferencje Naukowe
Patronat merytoryczny
Idea konferencji wyrażona została hasłem: "Badania marketingowe wobec wyzwań współczesnego rynku i rozwoju społeczeństwa informacyjnego", a jej problematyka obejmuje następujące
obszary:
Badania działań marketingowych podmiotów rynkowych
- Badania konkurencji i konkurencyjności przedsiębiorstw
- Badania służące kreowaniu innowacji
- Badania w sieciach organizacyjnych i kanałach dystrybucji
- Podstawy badawcze reklamy kreatywnej i innych działań promocyjnych
- Pomiar wartości rynkowej firmy i marki
- Analizy skuteczności i efektywności działań marketingowych
Badania postaw i reakcji konsumentów na współczesnym rynku
- Badanie postaw i percepcji bodźców marketingowych
- Rodzaje wywiadów w badaniach eksploracyjnych
- Eksperyment w badaniach zachowań konsumentów
- Semiotyka w procesie identyfikacji kodów kulturowych
- Metody etnograficzne w badaniach przemian konsumpcji i stylów życia
- Metody ankietowe z zastosowaniem różnych technik
- Badania z wykorzystaniem mediów społecznościowych i urządzeń mobilnych
- Analiza aktywności konsumentów na platformach crowdsourcingowych
- Metody analizy statystycznej w przetwarzaniu i interpretacji wyników badań
Paradygmaty i kierunki rozwoju badań marketingowych
Warianty uczestnictwa w konferencji:
- Uczestnictwo wraz z publikacją, 2 noclegi w pokoju 2 os. - 1350 ZŁ
- Uczestnictwo wraz z publikacją, 2 noclegi w pokoju 1 os. - 1550 zł
-
Uczestnictwo wraz z publikacją bez noclegów - 1000 zł
- Publikacja artykułu bez uczestnictwa w konferencji - 750 zł
Płatność:
konto Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu:
Bank Pekao S.A.
87 1240 3464 1111 0010 4316 2601
z dopiskiem: opłata za udział w konferencji Badania marketingowe i wyszczególnieniem imienia i nazwiska uczestnika konferencji
Termin płatności: 15 grudzień 2015
Złoty Sponsor Konferencji
Patronat merytoryczny
Patronat medialny
Konferencja jest kontynuacją cyklicznych spotkań poświęconych problematyce badań marketingowych, które zostały zapoczątkowane na konferencji w 2004 roku. Patronat nad konferencją objęło Polskie
Naukowe Towarzystwo Marketingu i Czasopismo "Marketing i Rynek" oraz JM Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Konferencja odbyła się w dniach 25-27 maja 2014 roku w Zamku Książ w
Wałbrzychu.
Celem konferencji była wymiana myśli i wyników prowadzonych badań w następujących obszarach:
- Zmiany paradygmatów w badaniach jakościowych,
- Kierunki rozwoju badań ilościowych,
- Metody wielowymiarowe w badaniach marketingowych,
- Pogłębione wywiady indywidualne oraz zogniskowane wywiady grupowe w badaniach eksploracyjnych,
- Metody etnograficzne w badaniach przemian kulturowych i stylów życia konsumentów,
- Badania motywacji konsumentów oraz analiza struktury postaw nabywców,
- Badania reakcji konsumentów na bodźce marketingowe,
- Użyteczność triangulacji metod i technik badawczych,
- Metody interpretacji danych wizualnych,
- Analiza semantyczna treści przekazów komunikacyjnych,
- Semiotyka w procesach kreowania innowacji,
- Zastosowanie portali społecznościowych i technologii mobilnych w badaniach marketingowych,
- Crowdsourcing i wykorzystanie elementów mechaniki gier w badaniach marketingowych w aspekcie zwiększania zaangażowania respondentów,
- Efektywność badań marketingowych.
Odpowiadając na wyzwania związane z rozwojem globalnego społeczeństwa informacyjnego i zmianami w gospodarce generującymi coraz bardziej złożone sytuacje i procesy decyzyjne, przedmiotem
konferencji było przedstawienie nowych podejść i kontekstów badawczych, które implikują rozwój metod, technik i produktów badawczych w różnych obszarach zarządzania przedsiębiorstwem.
Sponsor Konferencji
Patronat medialny