O PROJEKCIE
Tytuł projektu: |
The Future Professionals |
Numer projektu: |
2020-1-PL01-KA226-HE-095164 |
Lider projektu:
|
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu |
Partnerzy projektu: |
Global Education Services Eduko, Finlandia,
University of Pannonia, Węgry,
University of West Attica, Grecja |
Okres realizacji: |
od 1 czerwca 2021 r. do 30 września 2023 r. |
Opis projektu:
Problemy, których doświadczamy w wyniku pandemii Covid-19 mocno obnażyły wiele słabych stron nauczania na poziomie wyższym. W wielu przepadkach nauczanie zdalne odbywało się i nadal odbywa na
niskim poziomie. Jest to wynikiem słabości systemu w trzech obszarach: sprzętowym; umiejętności nauczycieli akademickich w obszarze wykorzystania nowoczesnych technologii oraz mało etycznego
zachowania studentów w odniesieniu do prób sprawdzenia przyrostu ich wiedzy i umiejętności w sposób zdalny. W projekcie planowane jest wypracowanie zdalnego narzędzia do oceny luki kompetencyjnej
studentów wybranych kierunków studiów. Będzie to możliwe poprzez ocenę poziomu ich kompetencji w różnych obszarach i porównanie go z pożądanym dla typowych zawodów z danej branży (założono
stworzenie przy współpracy z ekspertami macierzy kompetencji dla wybranych zawodów oraz zastosowanie narzędzi wielowymiarowej analizy porównawczej do porównania otrzymanych wyników z wzorcem).
Kolejnym rezultatem będzie poradnik dla nauczycieli akademickich z tworzenia i zarządzania zdalnymi kursami wraz z wypracowaniem wzorcowych kursów dla wybranych kierunków studiów. Trzecim
rezultatem będzie nowoczesne narzędzie pozwalające na zdalną ocenę wiedzy i umiejętności studentów z konkretnego przedmiotu poprzez wykorzystanie gier, symulacji i innych nowoczesnych rozwiązań.
Innowacyjność aplikacji przejawia się przede wszystkim w efektywnym i skutecznym wykorzystaniu cyfryzacji do wsparcia oceny kompetencji studentów, prezentacji wiedzy i rzetelnej oceny nabytych
przez studentów umiejętności. Aplikacja stanowi mix różnych doświadczeń w obszarze kształcenia studentów w formie zdalnej, który zakłada wykorzystanie dobrych, sprawdzonych rozwiązań w tym
obszarze, głównie z krajów skandynawskich (Finlandia). Kluczową dla wszystkich planowanych rozwiązań wiedzę zapewnią nam badania pierwotne. Wypracowane w ramach rezultatu O1 narzędzie do
kompleksowej oceny kompetencji studentów będzie przydatne w ocenie stopnia atrakcyjności studentów ostatnich lat na rynku pracy. Pozwoli na określenie luk kompetencyjnych i zaproponowanie
ewentualnych działań podnoszących poziom wybranych kompetencji. Rezultat O2 zapewni atrakcyjne szkolenia e-learningowe. Poszczególne kursy będą wykorzystywane w kształceniu formalnym studentów.
Ważniejszym wydaje się jednak fakt podniesienia kompetencji nauczycieli akademickich w zakresie narzędzi zdalnych i wykorzystania ich do uatrakcyjnienia przygotowywanych prezentacji oraz do
prowadzenia zajęć ze studentami w warunkach zdalnych. Duże nadzieje wiążemy z nabyciem umiejętności pracy i tworzenia w środowisku itslearning, który stanowi learning management system pozwalający
na świetne funkcjonowanie w świecie zdalnym studentów i nauczycieli. Rezultat O3 pozwoli na rzetelną ocenę wiedzy i umiejętności studentów w warunkach zdalnych.
-
Podsumowanie badań przeprowadzonych w projekcie
- Aplikacja do badania poziomu kompetencji dla studentów kierunku Analityka Gospodarcza
Badanie kompetencji
Zapraszamy do przetestowania aplikacji: utwórz konto, a następnie otrzymasz wiadomość e-mail z informacją o przypisaniu testu. Wyniki są dostępne bezpośrednio po wypełnieniu testu, możesz je pobrać
w pliku pdf.
- Podręcznik projektowania e-learningu [PL]
[EN]
-
Projektowanie e-learning – warsztat pedagogiczny
-
Przykład gry do weryfikacji wiedzy w obszarze turystyki
AKTYWNOŚCI
________________________________________
Czwarte spotkanie projektowe
W dniach 23-25 maja 2023 na Węgrzech (Veszprem), w University of Pannonia odbyło się czwarte spotkanie projektowe. Tradycyjnie już w spotkaniu wzięli udział przedstawiciele wszystkich
partnerów, łącznie 10 osób.
W trakcie spotkania przedstawiono finalne wersje wypracowanych rezultatów. Partner grecki zaprezentował plan upowszechniania rezultatów projektu. Ustalono harmonogram prac na kolejne
miesiące realizacji projektu oraz omówiono bieżące kwestie związane z zarządzaniem i ewaluacją projektu.
________________________________________
Badania w ramach rezultatu 3
Węgierski zespół rozpoczął prace nad pomysłami, które zostaną wdrożone w systemie itslearning na etapie oceny poziomu wiedzy i umiejętności studentów. Został opracowany wstępny pakiet
kryteriów wyboru metod weryfikacji. Kryteria te zostaną wzbogacone po etapie badań desk research. Przygotowano również narzędzia badawcze do badań pierwotnych:
-
scenariusz wywiadu pogłębionego dla studentów
-
scenariusz wywiadu grupowego dla nauczycieli
________________________________________
Drugie spotkanie projektowe
W dniach 8-9 czerwca 2022 w Atenach na Uniwersytecie West Attica odbyło się drugie spotkanie projektowe. Ponownie w spotkaniu wzięli udział przedstawiciele wszystkich partnerów, łącznie 11
osób. W trakcie spotkania Lider projektu podsumował wyniki badań przeprowadzonych w ramach rezultatu 1 (wyniki badań kwestionariuszowych PAPI oraz indywidualnych wywiadów pogłębionych) oraz
zaproponował kolejne kroki niezbędne do wypracowania rezultatu. Kolejna cześć spotkania dotyczyła drugiego rezultatu projektu (Nowoczesne kursy e-learningowe wraz z materiałami szkoleniowymi
dla nauczycieli akademickich). Partner fiński (odpowiedzialny za wypracowanie rezultatu) przedstawił podsumowanie dotychczas zrealizowanych aktywności oraz plany na kolejne miesiące pracy.
Partner węgierski zaprezentował dotychczasowe i przyszłe działania związane z wypracowaniem rezultatu 3 (Narzędzie do zdalnego sprawdzania efektów kształcenia studentów)
Nauka online podczas pandemii COVID19 w szkolnictwie wyższym:
doświadczenia
Uniwersytetu West Attica
________________________________________
Itslearning
Lider oraz Partnerzy węgierski i grecki pozyskali licencje umożliwiające korzystanie z platformy dydaktycznej itslearning. Przy jej wdrażaniu wykorzystano bogate doświadczenia Partnera
fińskiego, który zadbał o wysoką jakość jej użytkowania poprzez przygotowanie materiałów przydatnych dla nowych użytkowników. Partner fiński wspólnie z przedstawicielami firmy itslerarning
opracował etapy wdrażania nauczycieli akademickich i administratorów do korzystania z platformy. Przeprowadził 2 warsztaty pedagogiczne dla każdej grupy nauczycieli w 3 krajach partnerskich,
łącznie 6 warsztatów.
Prezentacja dotycząca wdrażania platformy
Harmonogram wdrażania
Warsztaty itslearning –
prezentacja 1
Warsztaty itslearning –
prezentacja 2
Warsztaty pedagogiczne
________________________________________
Kick-off meeting
|
W dniach 14 – 15 grudnia 2021 r. odbyło się we Wrocławiu na Uniwersytecie Ekonomicznym pierwsze spotkanie partnerów projektu. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele wszystkich
partnerów projektu – w sumie udział wzięło 12 osób. Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji poszczególnych instytucji partnerskich. Kolejnym punktem obrad były kwestie formalne związane
z podpisywaniem umów dwustronnych oraz dyskusją nad zapisami przygotowanego przez lidera Regulaminu realizacji projektu. Omówiono również kwestie zasad współpracy i komunikacji w
projekcie. W dalszej części spotkanie poświęcone było kwestiom merytorycznym związanym z wypracowaniem dwóch pierwszych rezultatów. W drugim dniu spotkania omówiono wstępne zasady
ewaluacji działań projektowych oraz plan informowania i upowszechniania w projekcie. Odbyło się również spotkanie online z przedstawicielami firmy itslearning. Partnerzy mieli także
okazję zwiedzić zabytki Wrocławia. Przygotowano również wizytę w Panoramie Racławickiej. |
________________________________________
Scenariusz IDI
Kolejnym etapem prac nad wypracowaniem rezultatu 1 było przeprowadzenie indywidualnych wywiadów pogłębionych (IDI) wśród przedstawicieli dwóch grup docelowych:
- Pracowników szkolnictwa wyższego – osób odpowiedzialnych za dany kierunek studiów, współpracujących z otoczeniem gospodarczym, odpowiedzialnych za określanie efektów kształcenia.
- Przedstawicieli praktyki – osób na stanowiskach kierowniczych, osób odpowiedzialnych za zatrudnianie pracowników, osób odpowiedzialnych za ocenę poziomu kompetencji pracowników,
planowanie rozwoju pracowników.
Scenariusz IDI
________________________________________
Badanie PAPI
W ramach prac nad rezultatem 1 (Narzędzie do zdalnej oceny kompetencji studentów wybranych kierunków) opracowana została ankieta, która dotyczyła dwóch kwestii. Pierwsza z nich to
kompetencje pożądane przez pracodawców i samoocena poziomu kompetencji. Druga kwestia to nauczanie zdalne i doświadczenia respondentów w tym zakresie.
Badanie zostało przeprowadzone w grupie studentów czterech kierunków:
- Analityka gospodarcza
- Zarządzanie
- Turystyka
- Automotive
Lider projektu:
Biuro Projektu: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu - Sekcja Obsługi Projektów Rozwojowych
ul. Komandorska 118/120 53-345 Wrocław, Poland
Menedżerowie projektu:
Dorota Kwiatkowska-Ciotucha -
dorota.kwiatkowska@ue.wroc.pl
Urszula Załuska –
urszula.zaluska@ue.wroc.pl
Osoba do kontaktu:
Żeneta Jaworska –
zeneta.jaworska@ue.wroc.pl
Partnerzy projektu:
University of West Attica
Petrou Ralli Kai Thivon 250, 12241 Aigaleo, Athens, Grecja
Osoba do kontaktu: Christodoulos Akrivos -
acribos@gmail.com
University of Pannonia
Egyetem U 10, 8200 Veszprem, Węgry
Osoba do kontaktu: Vajda Tünde -
vajda.tunde@gtk.uni-pannon.hu
Global Education Services Eduko, Kouvola Vocational Institute Ltd.
Taitajantie 2, 45100 Kouvola, Finlandia
Osoba do kontaktu: Tuija Arola -
tuija.arola@eduko.fi
Zrealizowane projekty
International mobility – opportunity and problem. Proper preparation for studying at a foreign university.
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu kuźnią kadr menedżerskich dla opartej na wiedzy gospodarki
Kuźnia Kadr 2, czyli wzmocnienie potencjału rozwojowego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Kuźnia Kadr 3, czyli wzmocnienie potencjału rozwojowego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Nauka i Technologia dla Żywności
Być Przedsiębiorczym – nauka przez
działanie. Innowacyjny program nauczania przedsiębiorczości w szkołach ponadgimnazjalnych
Modern University in Modern Europe
Integracja Europejska dla Najmłodszych
Być odpowiedzialnym Europejczykiem