O PROJEKCIE
Tytuł projektu: |
The Future Professionals |
Numer projektu: |
2020-1-PL01-KA226-HE-095164 |
Lider projektu:
|
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu |
Partnerzy projektu: |
Global Education Services Eduko, Finlandia,
University of Pannonia, Węgry,
University of West Attica, Grecja |
Okres realizacji: |
od 1 czerwca 2021 r. do 30 września 2023 r. |
Opis projektu:
Problemy, których doświadczamy w wyniku pandemii Covid-19 mocno obnażyły wiele słabych stron nauczania na poziomie wyższym. W wielu przepadkach nauczanie zdalne odbywało się i nadal odbywa na
niskim poziomie. Jest to wynikiem słabości systemu w trzech obszarach: sprzętowym; umiejętności nauczycieli akademickich w obszarze wykorzystania nowoczesnych technologii oraz mało etycznego
zachowania studentów w odniesieniu do prób sprawdzenia przyrostu ich wiedzy i umiejętności w sposób zdalny. W projekcie planowane jest wypracowanie zdalnego narzędzia do oceny luki kompetencyjnej
studentów wybranych kierunków studiów. Będzie to możliwe poprzez ocenę poziomu ich kompetencji w różnych obszarach i porównanie go z pożądanym dla typowych zawodów z danej branży (założono
stworzenie przy współpracy z ekspertami macierzy kompetencji dla wybranych zawodów oraz zastosowanie narzędzi wielowymiarowej analizy porównawczej do porównania otrzymanych wyników z wzorcem).
Kolejnym rezultatem będzie poradnik dla nauczycieli akademickich z tworzenia i zarządzania zdalnymi kursami wraz z wypracowaniem wzorcowych kursów dla wybranych kierunków studiów. Trzecim
rezultatem będzie nowoczesne narzędzie pozwalające na zdalną ocenę wiedzy i umiejętności studentów z konkretnego przedmiotu poprzez wykorzystanie gier, symulacji i innych nowoczesnych rozwiązań.
Innowacyjność aplikacji przejawia się przede wszystkim w efektywnym i skutecznym wykorzystaniu cyfryzacji do wsparcia oceny kompetencji studentów, prezentacji wiedzy i rzetelnej oceny nabytych
przez studentów umiejętności. Aplikacja stanowi mix różnych doświadczeń w obszarze kształcenia studentów w formie zdalnej, który zakłada wykorzystanie dobrych, sprawdzonych rozwiązań w tym
obszarze, głównie z krajów skandynawskich (Finlandia). Kluczową dla wszystkich planowanych rozwiązań wiedzę zapewnią nam badania pierwotne. Wypracowane w ramach rezultatu O1 narzędzie do
kompleksowej oceny kompetencji studentów będzie przydatne w ocenie stopnia atrakcyjności studentów ostatnich lat na rynku pracy. Pozwoli na określenie luk kompetencyjnych i zaproponowanie
ewentualnych działań podnoszących poziom wybranych kompetencji. Rezultat O2 zapewni atrakcyjne szkolenia e-learningowe. Poszczególne kursy będą wykorzystywane w kształceniu formalnym studentów.
Ważniejszym wydaje się jednak fakt podniesienia kompetencji nauczycieli akademickich w zakresie narzędzi zdalnych i wykorzystania ich do uatrakcyjnienia przygotowywanych prezentacji oraz do
prowadzenia zajęć ze studentami w warunkach zdalnych. Duże nadzieje wiążemy z nabyciem umiejętności pracy i tworzenia w środowisku itslearning, który stanowi learning management system pozwalający
na świetne funkcjonowanie w świecie zdalnym studentów i nauczycieli. Rezultat O3 pozwoli na rzetelną ocenę wiedzy i umiejętności studentów w warunkach zdalnych.
-
Podsumowanie badań przeprowadzonych w projekcie
- Aplikacja do badania poziomu kompetencji dla studentów kierunku Analityka Gospodarcza
Badanie kompetencji
Zapraszamy do przetestowania aplikacji: utwórz konto, a następnie otrzymasz wiadomość e-mail z informacją o przypisaniu testu. Wyniki są dostępne bezpośrednio po wypełnieniu testu, możesz je pobrać
w pliku pdf.
- Podręcznik projektowania e-learningu [PL]
[EN]
-
Projektowanie e-learning – warsztat pedagogiczny
-
Przykład gry do weryfikacji wiedzy w obszarze turystyki
AKTYWNOŚCI
________________________________________
Czwarte spotkanie projektowe
W dniach 23-25 maja 2023 na Węgrzech (Veszprem), w University of Pannonia odbyło się czwarte spotkanie projektowe. Tradycyjnie już w spotkaniu wzięli udział przedstawiciele wszystkich
partnerów, łącznie 10 osób.
W trakcie spotkania przedstawiono finalne wersje wypracowanych rezultatów. Partner grecki zaprezentował plan upowszechniania rezultatów projektu. Ustalono harmonogram prac na kolejne
miesiące realizacji projektu oraz omówiono bieżące kwestie związane z zarządzaniem i ewaluacją projektu.
________________________________________
Badania w ramach rezultatu 3
Węgierski zespół rozpoczął prace nad pomysłami, które zostaną wdrożone w systemie itslearning na etapie oceny poziomu wiedzy i umiejętności studentów. Został opracowany wstępny pakiet
kryteriów wyboru metod weryfikacji. Kryteria te zostaną wzbogacone po etapie badań desk research. Przygotowano również narzędzia badawcze do badań pierwotnych:
-
scenariusz wywiadu pogłębionego dla studentów
-
scenariusz wywiadu grupowego dla nauczycieli
________________________________________
Drugie spotkanie projektowe
W dniach 8-9 czerwca 2022 w Atenach na Uniwersytecie West Attica odbyło się drugie spotkanie projektowe. Ponownie w spotkaniu wzięli udział przedstawiciele wszystkich partnerów, łącznie 11
osób. W trakcie spotkania Lider projektu podsumował wyniki badań przeprowadzonych w ramach rezultatu 1 (wyniki badań kwestionariuszowych PAPI oraz indywidualnych wywiadów pogłębionych) oraz
zaproponował kolejne kroki niezbędne do wypracowania rezultatu. Kolejna cześć spotkania dotyczyła drugiego rezultatu projektu (Nowoczesne kursy e-learningowe wraz z materiałami szkoleniowymi
dla nauczycieli akademickich). Partner fiński (odpowiedzialny za wypracowanie rezultatu) przedstawił podsumowanie dotychczas zrealizowanych aktywności oraz plany na kolejne miesiące pracy.
Partner węgierski zaprezentował dotychczasowe i przyszłe działania związane z wypracowaniem rezultatu 3 (Narzędzie do zdalnego sprawdzania efektów kształcenia studentów)
Nauka online podczas pandemii COVID19 w szkolnictwie wyższym:
doświadczenia
Uniwersytetu West Attica
________________________________________
Itslearning
Lider oraz Partnerzy węgierski i grecki pozyskali licencje umożliwiające korzystanie z platformy dydaktycznej itslearning. Przy jej wdrażaniu wykorzystano bogate doświadczenia Partnera
fińskiego, który zadbał o wysoką jakość jej użytkowania poprzez przygotowanie materiałów przydatnych dla nowych użytkowników. Partner fiński wspólnie z przedstawicielami firmy itslerarning
opracował etapy wdrażania nauczycieli akademickich i administratorów do korzystania z platformy. Przeprowadził 2 warsztaty pedagogiczne dla każdej grupy nauczycieli w 3 krajach partnerskich,
łącznie 6 warsztatów.
Prezentacja dotycząca wdrażania platformy
Harmonogram wdrażania
Warsztaty itslearning –
prezentacja 1
Warsztaty itslearning –
prezentacja 2
Warsztaty pedagogiczne
________________________________________
Kick-off meeting
|
W dniach 14 – 15 grudnia 2021 r. odbyło się we Wrocławiu na Uniwersytecie Ekonomicznym pierwsze spotkanie partnerów projektu. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele wszystkich
partnerów projektu – w sumie udział wzięło 12 osób. Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji poszczególnych instytucji partnerskich. Kolejnym punktem obrad były kwestie formalne związane
z podpisywaniem umów dwustronnych oraz dyskusją nad zapisami przygotowanego przez lidera Regulaminu realizacji projektu. Omówiono również kwestie zasad współpracy i komunikacji w
projekcie. W dalszej części spotkanie poświęcone było kwestiom merytorycznym związanym z wypracowaniem dwóch pierwszych rezultatów. W drugim dniu spotkania omówiono wstępne zasady
ewaluacji działań projektowych oraz plan informowania i upowszechniania w projekcie. Odbyło się również spotkanie online z przedstawicielami firmy itslearning. Partnerzy mieli także
okazję zwiedzić zabytki Wrocławia. Przygotowano również wizytę w Panoramie Racławickiej. |
________________________________________
Scenariusz IDI
Kolejnym etapem prac nad wypracowaniem rezultatu 1 było przeprowadzenie indywidualnych wywiadów pogłębionych (IDI) wśród przedstawicieli dwóch grup docelowych:
- Pracowników szkolnictwa wyższego – osób odpowiedzialnych za dany kierunek studiów, współpracujących z otoczeniem gospodarczym, odpowiedzialnych za określanie efektów kształcenia.
- Przedstawicieli praktyki – osób na stanowiskach kierowniczych, osób odpowiedzialnych za zatrudnianie pracowników, osób odpowiedzialnych za ocenę poziomu kompetencji pracowników,
planowanie rozwoju pracowników.
Scenariusz IDI
________________________________________
Badanie PAPI
W ramach prac nad rezultatem 1 (Narzędzie do zdalnej oceny kompetencji studentów wybranych kierunków) opracowana została ankieta, która dotyczyła dwóch kwestii. Pierwsza z nich to
kompetencje pożądane przez pracodawców i samoocena poziomu kompetencji. Druga kwestia to nauczanie zdalne i doświadczenia respondentów w tym zakresie.
Badanie zostało przeprowadzone w grupie studentów czterech kierunków:
- Analityka gospodarcza
- Zarządzanie
- Turystyka
- Automotive
Lider projektu:
Biuro Projektu: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu - Sekcja Obsługi Projektów Rozwojowych
ul. Komandorska 118/120 53-345 Wrocław, Poland
Menedżerowie projektu:
Dorota Kwiatkowska-Ciotucha -
dorota.kwiatkowska@ue.wroc.pl
Urszula Załuska –
urszula.zaluska@ue.wroc.pl
Osoba do kontaktu:
Żeneta Jaworska –
zeneta.jaworska@ue.wroc.pl
Partnerzy projektu:
University of West Attica
Petrou Ralli Kai Thivon 250, 12241 Aigaleo, Athens, Grecja
Osoba do kontaktu: Christodoulos Akrivos -
acribos@gmail.com
University of Pannonia
Egyetem U 10, 8200 Veszprem, Węgry
Osoba do kontaktu: Vajda Tünde -
vajda.tunde@gtk.uni-pannon.hu
Global Education Services Eduko, Kouvola Vocational Institute Ltd.
Taitajantie 2, 45100 Kouvola, Finlandia
Osoba do kontaktu: Tuija Arola -
tuija.arola@eduko.fi