Od dziś użytkownicy strony będą poruszali się w strukturze dedykowanych serwisów.
Zakładki zostały uporządkowane według kategorii: Uczelnia, Oferta, Współpraca, Wydziały, a ich zawartość oznaczona została indywidualnymi, łatwymi do rozpoznania i zapamiętania ikonami.
Ważną częścią strony jest tzw. slider - miejsce, w którym pojawiać się będą najważniejsze informacje dotyczące życia Uczelni, zawsze powiązane z wysokiej jakości grafiką.
Nowością w "Aktualnościach" jest zakładka zbierająca "Wszystkie" informacje oraz nowy kalendarz, z którego "Wydarzenia" można w prosty sposób eksportować do kalendarza Outlook, Google lub iCal.
Banery jednostek, które w różnych formach i rozmiarach były obecne na starej stronie, zostały zastąpione jednolitymi ikonami.
Uwaga. Nowe ikony nie mają zastąpić oficjalnych logotypów jednostek, organizacji, itp. a jedynie uporządkować wizualnie i funkcjonalnie stronę.
Ważną zmianą jest położenie menu "Na skróty". Jest ono zlokalizowane na dole strony głównej, ale będzie też "śledziło" nasze kroki w całym serwisie (pojawi się na wszystkich podstronach).
Poniżej znajdą Państwo najważniejsze informacje na temat serwisu w formie "pytań i odpowiedzi", które umożliwią jeszcze lepsze poznanie nowej strony Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Pytania i odpowiedzi:
Jakie są główne założenia wdrożenia nowej strony internetowej?
Strona Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu została zrealizowana w oparciu o najnowsze trendy w dziedzinie
web design. Minimalistyczna szata graficzna w połączeniu z ikonografią czyni stronę czytelną i intuicyjną. System zarządzania treścią (CMS) nie uległ zmianie i nie wymaga od osób uprawnionych do
korzystania z niego, dodatkowych szkoleń.
Strona jest responsywna, co oznacza, że jej wygląd dostosowuje się do okna urządzenia , na którym jest wyświetlana. Witrynę można więc przeglądać nie tylko na ekranie komputera, ale także na urządzeniach mobilnych - smartfonie i tablecie. Serwis uwzględnia także możliwość bezpośredniego dodawania informacji z sekcji "Wydarzenia" do kalendarza Outlook, Google lub iCal.
Serwis przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych według wytycznych Web Content Accessibility Guidelines (WCAG).
Gdzie teraz szukać informacji, które dotychczas były na stronie?
Struktura serwisu nie uległa radykalnym zmianom, choć poszczególne podstrony zostały uporządkowane
(merytorycznie i wizualnie). Nieaktualne treści, niskiej jakości grafiki i zdjęcia zostały usunięte z serwisu i będą stopniowo zamieniane na nowe.
Największą zmianą jest wprowadzenie na stronie głównej dedykowanych serwisów dla: Kandydatów, Studentów, Doktorantów, Absolwentów, Pracowników oraz Biznesu, a także przeniesienie dotychczasowego menu bocznego "Na skróty" na dół strony. Menu to wraz z danymi kontaktowymi Uczelni będzie odtąd widoczne na każdej podstronie serwisu.
Co się stanie ze "starą" stroną Uczelni?
Dotychczasowy serwis Uczelni będzie funkcjonować pod adresem old.ue.wroc.pl do kwietnia 2015 roku.
Jak działa nowa wyszukiwarka?
Wyszukiwarka jest dostępna z każdego poziomu serwisu. Znajduje się na pasku menu głównego. Integruje funkcje dwóch dotychczasowych narzędzi:
wyszukiwarki treści oraz książki adresowej pracowników. Wyszukiwarka indeksuje ponad 20 serwisów uczelnianych.
Co się stanie z dotychczasowymi aliasami www?
Adresy www pozostają bez zmian.
Na stronie pojawiają się błędy? Co w tej sytuacji zrobić?
W przypadku pojawienie się ewentualnych błędów prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego
poniżej. Jednocześnie prosimy o wyrozumiałość, wszak strona Uczelni to już ośmioletnia struktura złożona z 6766 różnych stron, 6219 grafik, 16803 plików do pobrania, 8337 linków. Zachęcamy również
do wypełnienia ankiety dotyczącej nowego serwisu.
Pola oznaczone jako * są wymagane.