Specjalność MENEDŻER KREATYWNY – SPECJALNOŚĆ MENEDŻERSKA adresowana jest do wszystkich osób, które chcą zarządzać organizacjami w
sposób niestandardowy, wybiegający w przyszłość, potrafiący doskonalić myśleć i działać proaktywnie i kreatywnie – to menedżer kreujący przestrzeń biznesową w świecie ciągłej
zmiany:
-
menedżerowie taktyczni i liniowi rozwiązujący aktywnie i niestandardowo problemy organizacyjne,
-
nowocześni przedsiębiorcy działający w sieci wirtualnej i realnej,
-
menedżerowie procesów i projektów innowacyjnych,
-
menedżerowie procesów i projektów e-biznesowych,
-
menedżerowie procesów i projektów sieciowych,
-
brand i product menedżerowie,
-
business development menedżerowie.
Potencjalne stanowiska pracy dla absolwentów specjalności Menedżer kreatywny:
-
menedżer na stanowiskach sztabowych i liniowych w organizacjach,
-
menedżer zarządzający zespołami projektowymi i zadaniowymi,
-
przedsiębiorca/menedżer,
-
menedżer ds. obsług procesów outsourcingowych;
-
menedżer e-biznesu;
-
menedżer ds. badań i rozwoju,
-
menedżer ds. rozwoju (business development manager),
-
menedżer ds. zarządzania zmianami,
-
menedżer ds. innowacji;
-
menedżer/kierownik ds. badań marketingowych,
-
menedżer/kierownik produktu,
-
menedżer/kierownik ds. rozwoju produktów/usług,
-
menedżer/kierownik ds. badań rynku.
Wiedza:
-
ma wiedzę zakresu menedżerskiego zarządzania organizacjami;
-
ma wiedzę z zakresu samodzielnego definiowania, diagnozowania i rozwiązywani problemów powstających w zarządzaniu
organizacjami; potrafi organizować i zarządzać przedsięwzięciami biznesowymi;
-
wie na czym polega kreatywne zarządzanie współczesną organizacją;
-
ma poszerzoną wiedzę na temat modeli, metod, uwarunkowań, założeń i kontekstu kreatywnego rozwiązywania problemów w
zarządzaniu organizacjami;
-
ma wiedzę o uwarunkowaniach i metodach realizacji konkretnych procesów innowacyjnych i badawczo-rozwojowych;
-
ma wiedzę z zakresu komunikacji społecznej;
-
zna zasady i narzędzia kreatywnego e-biznesu;
-
zna zasady i narzędzia kreatywnego rozwiązywania problemów w marketingu;
-
zna metody kreatywnego współdziałania organizacji z otoczeniem;
-
zna narzędzia zarządzania projektami rozwojowymi i wdrożeniowymi.
Umiejętności:
-
rozumie przyczyny i przebieg procesów i zjawisk gospodarczych i społecznych powstających w wyniku podejmowania decyzji
organizacyjnych i personalnych;
-
potrafi samodzielnie i w zespole kreować przestrzeń biznesową w świecie ciągłej zmiany;
-
potrafi myśleć niestandardowo i niestandardowo rozwiązywać problemy zarządzania organizacjami;
-
diagnozuje, definiuje i rozwiązuje interdyscyplinarne problemy organizacyjne, działając w sposób niestandardowy i wychodząc
poza utarte schematy myślowe;
-
umie myśleć krytycznie, potrafi dostrzec szczegóły, które mogą stanowić ryzyko i potrafi umiejętnie nimi
zarządzać;
-
potrafi rozpoznać własny i innych potencjał twórczy;
-
potrafi diagnozować, oceniać i weryfikować efektywność oraz celowość wdrażanych modeli i metod kreatywnego zarządzania
organizacjami, ma umiejętności wdrażania tych rozwiązań;
-
potrafi wykorzystywać i wdrażać modele i metody kreatywnego zarządzania organizacjami;
-
potrafi wykorzystać zalety pracy zespołowej, pracy projektowej i wielokulturowości w zarządzaniu.
Kompetencje:
-
kreuje przestrzeń biznesową w świecie ciągłej zmiany;
-
jest kreatywny i przedsiębiorczy;
-
wykazuje postawę krytyczną wobec rzeczywistości;
-
jest otwarty na odmienne punkty widzenia i sposoby działania, akceptuje różnorodności, dostrzega potencjał
współpracowników; dostrzega i interpretuje określone zachowania organizacyjne ludzi w kontekście kreatywnego zarządzania organizacją;
-
sprawnie komunikuje się w zespole i z otoczeniem;
-
potrafi pełnić rolę lidera i uczestnika zespołów organizacyjnych;
-
potrafi zadawać pytania i słuchać odpowiedzi;
-
ma świadomość znaczenia zachowywania się w sposób profesjonalny w każdym z obszarów zarządzania organizacją;
-
ma wizję ciągłego uczenia się i doskonalenia.
Przedmioty podstawowe:
1. Podstawy kreatywności – 30h
2. Modele biznesowe – współczesny wymiar biznesu – 30h
3. Kompetencje lidera zespołów – 30h
4. Komercjalizacja innowacji – 30h
Przedmioty do wyboru
Przestrzeń kreatywności:
1. Wirtualizacja w biznesie – 30h
2. Sieciowe współdziałanie organizacji – 30h
3. Rozwój rynków i produktów – 30h
4. Prawne aspekty współczesnego biznesu – 30h
Instrumenty kształtowania kreatywności
1. Komunikacja społeczna z elementami public relations – 30h
2. Metody zarządzania projektami – 30h
3. Kreatywność w organizacji wielokulturowej – 30h
4. Wizjonerstwo w zarządzaniu – case studies – 30h
Specjalność przygotowana jest przez zespół Katedry Strategii i Metod Zarządzania – opiekunowie dr hab. Jerzy Niemczyk i dr hab. Ewa Stańczyk-Hugiet