Wybrane informacje dotyczące realizacji Indywidualnego Planu Studiów na Wydziale ZIF

1.    Indywidualny Plan Studiów może się ubiegać student, który uzyska średnią z dotychczasowego toku studiów nie mniejszą niż 4,0. Wymóg ten dotyczy ubiegania się o Indywidualny Plan Studiów po raz pierwszy.
2.    Prodziekan ds. studiów stacjonarnych lub Prodziekan ds. studiów niestacjonarnych w uzasadnionych przypadkach może uchylić wymieniony wymóg w przypadku szczególnych osiągnięć studenta (np. praca na rzecz uczelni, wygrane konkursy w dziedzinie ekonomii, zarządzania, finansów itp., reprezentowanie uczelni w zawodach sportowych). Wymienione osiągnięcia potwierdza Promotor pracy licencjackiej lub pracy dyplomowej.
3.    Student ma obowiązek złożyć podanie o Indywidualny Plan Studiów w ciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia semestru. Podanie należy złożyć do właściwego Dziekanatu.
4.    Podanie o Indywidualny Plan Studiów musi być zaakceptowane przez opiekuna/promotora pracy licencjackiej lub magisterskiej.
5.    Indywidualny Plan Studiów akceptuje Prodziekan ds. studiów stacjonarnych lub Prodziekan ds. studiów niestacjonarnych.
6.    Student nie ma prawa wymieniać przedmiotów, które ma obowiązek realizować w ramach programu studiów. Lista tych przedmiotów jest dostępna w Dziekanacie lub na stronie internetowej Wydziału. Przedmioty te zapewniają uzyskanie w ramach odpowiedniego dyplomu kwalifikacji oraz umiejętności zgodnych z realizowanym przez studenta kierunkiem studiów.
7.    Przedmioty wybrane w ramach Indywidualnego Planu Studiów muszą być zgodne z realizowanym tematem pracy licencjackiej lub pracy magisterskiej.
8.    Student ma prawo wymienić przedmioty jedynie w ramach tego samego stopnia studiów (osobno dla I stopnia, osobno dla II stopnia). Niedopuszczalne jest wymienianie przedmiotów z I stopnia na przedmioty z II stopnia i odwrotnie.
9.    Przedmioty wybrane spoza wydziału nie mogą przekraczać 50% wszystkich wymienianych przedmiotów.
10.    Student ma prawo rozliczyć nadwyżkę punktów uzyskaną w poprzednim semestrze w ramach Indywidualnego Planu Studiów. Rozliczenie nadwyżki z poprzednich semestrów (np. w przypadku wyjazdu na Erasmusa) odbywa się za zgodą Prodziekana. Rozliczenie tej nadwyżki nie może odbyć się później niż w następnym roku akademickim.
11.    Liczba punktów ECTS przedmiotów wybranych przez studenta nie może być mniejsza od liczby punktów ECTS przedmiotów, z których student rezygnuje. Liczba punktów w ramach wymiany przedmiotów uwzględnia nadwyżkę punktów z poprzednich semestrów, zadeklarowanych przez studenta w ramach Indywidualnego Planu Studiów.
12.    W Indywidualnym Planie Studiów musi się znajdować informacja o przedmiotach wymienianych (zarówno o przedmiotach, z których student rezygnuje, jak i przedmioty, które student wybiera). Informacja o przedmiotach musi obejmować:
    a.    nazwę przedmiotu,
    b.    semestr, w którym jest realizowany,
    c.    wydział, na którym jest realizowany,
    d.    kierunek, w ramach którego jest realizowany,
    e.    liczbę punktów ECTS.
13.    Student ma obowiązek uzyskać zgodę prowadzącego zajęcia, w których ma zamiar uczestniczyć.
14.    Prowadzący ma prawo odmówić przyjęcia studenta do grupy w sytuacji, gdy liczba studentów jest zbyt duża i uniemożliwia prowadzenie zajęć na odpowiednim poziomie. Od decyzji prowadzącego studentowi nie przysługuje odwołanie.
15.    Student ma obowiązek poinformować prowadzących zajęcia w jego grupie administracyjnej o rezygnacji z uczestnictwa w zajęciach.
16.    Praca, staże w przedsiębiorstwach nie mogą być podstawą do udzielenia Indywidualnego Planu Studiów studentowi.
17.    Studenci realizujący indywidualną ścieżkę kształcenia dla uzdolnionych uzyskują automatycznie prawo do Indywidualnego Planu Studiów. Studentów zaliczonych do uzdolnionych nie obowiązuje pkt. 9 i 10.
18.    W przypadkach szczególnych, nie opisanych w punktach 1-14, indywidualnie decyzję podejmuje odpowiednio Prodziekan ds. studiów stacjonarnych lub Prodziekan ds. studiów niestacjonarnych.
19.    W przypadku, gdy student nie zgadza się z decyzją Prodziekanów, ma prawo odwołać się od decyzji do Dziekana wydziału. Odwołanie należy złożyć do Dziekanatu w ciągu 7 dni od uzyskania decyzji Prodziekana ds. studiów stacjonarnych i w ciągu 14 dni od uzyskania decyzji Prodziekana ds. studiów niestacjonarnych.
zamknij
Nasza strona korzysta z plików cookies. Zachowamy na Twoim komputerze plik cookie, który umożliwi zbieranie podstawowych informacji o Twojej wizycie.
Przeczytaj jak wyłączyć pliki cookiesRozumiem