Specjalność Kompleksowe sterowanie jakością II przygotowana przez interdyscyplinarny zespół z udziałem wykładowców z Belgii, Francji i Irlandii (z językiem wykładowym polskim i angielskim),
oferuje studentom wieloaspektową wiedzę i umiejętności niezbędne do projektowania, wdrażania, oceny oraz doskonalenia programów i systemów zarządzania jakością w dowolnej organizacji. Konieczność
wdrażania systemów jakości (np. opartych na normie ISO 9000) i strategii zarządzania przez jakość (total quality management) dostrzega coraz więcej organizacji produkcyjnych i usługowych, a także
instytucji publicznych i prywatnych. W każdej z nich absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie na stanowiskach pełnomocników zarządu ds. zarządzania jakością, kierowników projektu wdrożenia systemu
jakości itp. Ze względu na swą interdyscyplinarność i charakter integrujący wiedzę funkcjonalną specjalność dobrze przygotowuje do przyszłej kariery menedżerskiej. Problematyka wykładów, tutoriali i
laboratoriów obejmuje zarówno podstawy teoretyczne, koncepcje i zasady TQM, osadzone w kontekście kultury organizacji i zarządzania zmianami, jak i międzynarodowe standardy jakości i ich
funkcjonowanie w praktyce. Ważne miejsce w programie specjalności zajmują metody i narzędzia zarządzania jakością, ze szczególnym uwzględnieniem metod statystycznych (statystyczne sterowanie
procesami oraz metody planowania eksperymentów) i komputerowego wspomagania zarządzania jakością. W ramach przedmiotów do wyboru studenci mogą pogłębiać wiedzę w zakresie zarówno "miękkich", jak i
"twardych" aspektów zarządzania jakością, np. w dziedzinie zarządzania projektami i innowacjami.
PROGRAM SPECJALNOŚCI:
PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE OBOWIĄZKOWE – (studia stacjonarne – 120h; studia niestacjonarne – 72h)
- Total Quality Management
- Statystyczne sterowanie procesem
- Projektowanie jakości metodą planowania eksperymentów
PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE DO WYBORU – (studia stacjonarne – 120h; studia niestacjonarne – 56)
- Zarządzanie projektami Six Sigma - sylabusy (W C L)
- Pomiar i zarządzanie jakością usług - sylabusy (W C L)
- Systemy i międzynarodowe standardy jakości - sylabusy (W C L)
- Komunikacja w organizacji - sylabusy (W C L)
- Zarządzanie projektami - sylabusy (W C L)
- Podejmowanie decyzji kierowniczych - sylabusy (W C L)
- Motywowanie pracowników do zachowań projakościowych - sylabusy (W C L)