Specjalność pod opieką Instytutu Marketingu
oferowana na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych II stopnia
Opiekun specjalności:
dr hab. Magdalena Sobocińska, prof. UE (magdalena.sobocinska@ue.wroc.pl)
PREZENTACJA SPECJALNOŚCI [PDF]
"Internet uzyskał 50 milionów użytkowników w ciągu 4 lat, gdy tymczasem na osiągnięcie tej samej liczby odbiorców telewizja potrzebowała 13, a radio 35 lat" [F. Newell].
Marketing internetowy jest obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin w marketingu. Towarzyszy temu dynamiczny rozwój e-commerce (roczny wzrost wynosi w Polsce około 20%). Wiąże się to m.in. ze zwiększającym się zakresem zastosowań urządzeń mobilnych. Atrakcyjność marketingu internetowego i e-commerce wynika m.in. z tego, że zmniejszają się bariery wchodzenia firm na rynek międzynarodowy. Rosnąca rola Internetu w procesach decyzyjnych konsumentów wymaga wypracowywania nowych modeli biznesu i innowacyjnego wykorzystywania Internetu w procesach kreowania marek i produktów, ich dystrybucji oraz komunikacji marketingowej. Zwiększający się zakres wirtualizacji, który wiąże się z rozwojem zastosowań mediów społecznościowych w biznesie prowadzi do powstawania nowej koncepcji marketingu oraz instrumentów oddziaływania na rynek, a także form organizacji działań marketingowych. Oznacza to m.in. przechodzenie przedsiębiorstw od promocji do komunikacji, wykorzystującej potencjał interaktywności sieci i jest integralnie związane ze zwiększaniem zaangażowania i udziału odbiorców w procesach kreowania oferty.
Propozycja specjalności podyktowana jest zmianami zachodzącymi w społeczeństwie i gospodarce, które wiążą się z rozwojem nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz z wykorzystywaniem w coraz większym zakresie Internetu w biznesie.
Studia na specjalności "Marketing Internetowy i E-commerce" przygotowują studentów do pracy na stanowiskach menedżerskich średniego i wyższego szczebla zarządzania oraz na stanowiskach specjalistów w zakresie marketingu internetowego i e-commerce. Specjalność została przygotowana z myślą o osobach chcących pracować w agencjach interaktywnych, agencjach reklamowych, przedsiębiorstwach internetowych, portalach, wortalach internetowych oraz w działach marketingu różnego typu przedsiębiorstw. Zdobyta wiedza i umiejętności ułatwiają także Absolwentom tej specjalności prowadzenie własnej działalności gospodarczej.
Celem kształcenia na specjalności "Marketing Internetowy i E-commerce" jest zapoznanie studentów z problematyką wirtualizacji marketingu w wymiarze strategicznym
oraz przez pryzmat procesów konkurowania i osiągania przez przedsiębiorstwa trwałej przewagi konkurencyjnej. Studia na tej specjalności umożliwiają studentom zdobycie specjalistycznej wiedzy w
zakresie uwarunkowań oraz zastosowań Internetu w marketingu, modeli e-commerce, specyfiki funkcjonowania społeczności internetowych, wykorzystania blogów w działalności marketingowej
przedsiębiorstw oraz na nabycie praktycznych umiejętności dotyczących formułowania strategii marketingowej firmy w Internecie, zarządzania sklepem
internetowym i działaniami marketingowymi w sieci, a w tym dotyczącymi prowadzenia kampanii reklamowych, a także działań z zakresu public relations w Internecie.
Kształcenie na specjalności "Marketing Internetowy i E-commerce" odbywa się w formie wykładów oraz ćwiczeń prowadzonych z wykorzystaniem interaktywnych i angażujących studentów metod nauczania. Analizowane są liczne studia przypadków, prowadzone są warsztaty i dyskusje. Podczas zajęć wykorzystany jest nowoczesny sprzęt audiowizualny. Na zajęcia zapraszani są także przedstawiciele praktyki reprezentujący agencje interaktywne oraz firmy stosujące z sukcesem nowoczesne rozwiązania z zakresu marketingu internetowego oraz handlu elektronicznego. Wśród firm współpracujących w ramach realizacji założeń programu kształcenia na specjalności "Marketing Internetowy i E-commerce" w szczególności należy wskazać na HP Global Business Services.
Absolwenci specjalności są przygotowani do pełnienia funkcji menedżerskich w różnego typu przedsiębiorstwach, a w tym także w firmach internetowych oraz do prowadzenia własnej działalności z zastosowaniem nowoczesnych rozwiązań z zakresu marketingu w Internecie.
Absolwenci specjalności posiadają:
Zdobyte w procesie kształcenia wiedza i umiejętności pozwalają absolwentom na osiąganie celów na rynku pracy i rozwój karier, a także na kontynuację kształcenia na trzecim stopniu studiów.