Specjalność pod opieką Instytutu Marketingu
oferowana na studiach stacjonarnych I stopnia
Opiekun specjalności:
dr Sylwia Wrona (sylwia.wrona@ue.wroc.pl)
PREZENTACJA SPECJALNOŚCI 2017/2018 [PDF]
"...Dziś liczą się głównie uczucia i emocje... Żeby być wybranym, trzeba się wyróżnić, utrwalić swój wizerunek, zdobyć reputację, zbudować autorytet - trzeba mieć MARKĘ..." [M.A. Boruc, Instytut Marki Polskiej]
Produkty, przedsiębiorstwa, instytucje, organizacje pozarządowe, miasta i gminy, politycy, naukowcy, artyści, biznesmeni, wszyscy potrzebują identyfikacji i wyróżnienia. Marki stały się nieodłączną częścią życia współczesnego człowieka.
W warunkach intensywnej, globalnej konkurencji i bogactwa ofert rynkowych marka jest jednym z kluczowych zasobów przedsiębiorstwa, sposobem redukcji ryzyka jego działalności, źródłem długookresowej przewagi konkurencyjnej oraz gwarantem wzrostu rentowności operacji. Stanowi wartość, która przekłada się na teraźniejszą i przyszłą kondycję podmiotu gospodarczego.
Naturalnie na sukces tak rozumianej marki składa się wiele elementów. Markę trzeba stworzyć, nadać jej tożsamość, zakomunikować ją odbiorcom oraz nieustannie powiększać jej wartość. Marka to efekt dobrego pomysłu umiejętnie wprowadzonego w życie a skuteczny branding, także branding osobisty (personal branding), nabiera coraz większego znaczenia.
Specjalność została przygotowana z myślą o osobach zainteresowanych procesami kreowania i zarządzania marką. Jej celem jest kształcenie Brand
Managerów, odpowiedzialnych za powodzenie rynkowe marki - osób koordynujących działania związane z planowaniem, organizacją, wdrażaniem i kontrolą przedsięwzięć w tym zakresie. Profil
specjalności umożliwia uzyskanie wiedzy, umiejętności i kompetencji kluczowych dla budowy kapitału szeroko rozumianej marki (korporacyjnej, produktowej, osobistej).
Studenci specjalności otrzymują praktyczną i nowoczesną wiedzę na temat przygotowania i wdrożenia skutecznej strategii marki oraz kontroli jej efektów. W trakcie studiów nabywają umiejętności związane z zarządzaniem marką produktową, marką korporacyjną, marką osobistą oraz portfelem marek. Realizowany program pozwala uświadomić sobie znaczenie decyzji podejmowanych przez Brand Managera dla sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz ułatwia zrozumienie istoty, charakteru, zakresu i możliwości wykorzystania różnorodnych metod i narzędzi w tym zakresie.
W ramach specjalności szczególny nacisk kładziony jest na rozwijanie kompetencji kluczowych, niezbędnych do samorealizacji i rozwoju osobistego oraz zwiększenia elastyczności zawodowej i zdolności adaptacyjnych. Studenci rozwijają takie kompetencje, jak zdolność kreatywnego myślenia, przedsiębiorczość, umiejętność pracy w zespole i budowania relacji, umiejętność sprawnego komunikowania się z przedstawicielami różnych środowisk biznesowych.
Kształcenie odbywa się z zaangażowaniem studentów i wykorzystaniem aktywnych metod pracy, takich jak dyskusje moderowane i wymiana doświadczeń, studia przypadków, prace zespołowe, indywidualne i grupowe projekty kreatywne i badawcze, scenki rodzajowe czy symulacje. Dominują zajęcia w formie ćwiczeń, warsztatów i konwersatoriów. Prowadzone są gry menedżerskie, organizowane spotkania z praktykami oraz wizyty w agencjach badawczych. Wykorzystywany jest nowoczesny sprzęt audiowizualny i techniki komputerowe.
Studenci są przygotowywani do pełnienia średnich i wyższych funkcji zarządczych w organizacji, na stanowisku Brand Managera i stanowiskach pokrewnych (Assistant Brand Manager, Junior/Senior Brand Manager, Category (Brand) Manager, CMO - Chief Marketing Officer, CEO - Chief Executive Officer), a także do prowadzenia własnej działalności gospodarczej i kreowania marki osobistej.
Absolwent specjalności:
Zdobyta wiedza i umiejętności tworzą solidny fundament dla dalszego rozwoju absolwenta specjalności i budowy jego marki osobistej. Nabyte kompetencje zwiększają jego zdolności adaptacyjne i elastyczność zawodową oraz pozwalają na kontynuację kształcenia na drugim i trzecim stopniu studiów.