Pytania na egzamin magisterski na kierunku Zarządzanie

Pytania na egzamin magisterski na kierunku Zarządzanie


  1. Struktura biznes planu.
  2. Jakie są przyczyny, sposoby i korzyści integracji procesów logistycznych?
  3. Pojęcie i klasyfikacja kosztów działalności przedsiębiorstwa.
  4. Jakie są główne cele negocjacji?
  5. Metody i narzędzia wdrażania strategii.
  6. Umowa przedwstępna.
  7. Co oznacza stwierdzenie, że dwie zmienne losowe są od siebie niezależne?
  8. Co to są procesy logistyczne i czym się różnią od procedur logistycznych?
  9. Jakie są etyczne ograniczenia dotyczące reklam?
  10. Istota i główne elementy koncepcji zarządzania wiedzą.
  11. Porównanie spółek osobowych i kapitałowych.
  12. Pojęcie i znaczenie misji w przedsiębiorstwie.
  13. Kim są interesariusze w koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw?
  14. Omów trzy podejścia do liczenia Produktu Krajowego Brutto.
  15. Wyjaśnij istotę związków (współzależności) między koncepcjami zarządzania (można posłużyć się wybranymi przykładami).
  16. Omów istotę Produktu Krajowego Brutto.
  17. Wskaż na występowanie idei procesowości w koncepcjach zarządzania.
  18. W jakich celach przeprowadza się statystyczne testy zgodności.
  19. Przelew wierzytelności.
  20. Wskaż i porównaj główne koncepcje zarządzania zmianą.
  21. Podstawowe podejścia w zarządzaniu procesami.
  22. Kiedy nie należy podejmować negocjacji?
  23. Na czym polega społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw?
  24. Interwencjonalizm państwowy według J.M.Keynesa.
  25. Jakie mamy rodzaje patologii występujących w życiu gospodarczym?
  26. Istota i podstawowe systemy rachunku kosztów.
  27. Omów czynniki kształtujące politykę cen w marketingu międzynarodowym.
  28. Na czym polega korupcja oraz jakie są jej negatywne skutki dla gospodarki?
  29. Jaką wartość przyjmują typowe poziomy istotności testów statystycznych?
  30. Rola strategii rozwoju we współczesnym przedsiębiorstwie.
  31. Wyjaśnij przyczyny, przebieg i skutki zjawiska mód w implementacji koncepcji zarządzania.
  32. Zakres analizy strategicznej.
  33. Rodzaje strategii rozwoju przedsiębiorstw.
  34. Czym jest logistyka i jakie problemy towarzyszą definiowaniu tego pojęcia?
  35. Omów funkcje i rodzaje kanałów dystrybucji w marketingu międzynarodowym.
  36. Źródła pomysłów na własny biznes.
  37. Wymień i omów rodzaje inflacji ze względu na przyczynę występowania.
  38. Źródła przewagi konkurencyjnej.
  39. Zadania controllingu oraz controlling strategiczny i operacyjny.
  40. Etapy zarządzania procesami.
  41. Na czym polega i z jakich koncepcji i metod korzysta zarządzanie logistyczne?
  42. Omów rodzaje orientacji międzynarodowych w przedsiębiorstwach (formuła EPRG) w aspekcie działań marketingowych.
  43. Sytuacja prawna komandytariusza w spółce komandytowej.
  44. Zalety i wady posiadania własnego przedsiębiorstwa.
  45. Istota i rodzaje centrów odpowiedzialności w przedsiębiorstwie.
  46. Omów funkcje banku centralnego.
  47. Jak można zdefiniować pojęcie "łańcuch dostaw" a jak "sieć logistyczna"?
  48. Klasyfikacja procesów gospodarczych.
  49. Rola rachunkowości zarządczej w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa.
  50. Istota podejścia procesowego w zarządzaniu.
  51. Wyjaśnij i poprzyj przykładami istotę ewolucji koncepcji zarządzania.
  52. Cechy przedsiębiorcy.
  53. Bariery przedsiębiorczości w Polsce.
  54. Zalety i wady franszyzy.
  55. Omów strategie produktu stosowane w marketingu międzynarodowym.
  56. Spółka partnerska.
  57. Jakie są przyczyny, sposoby i korzyści doskonalenia procesów logistycznych?
  58. Jakie wyróżnia się rodzaje logistyki?
  59. Jakie istnieją formy organizacji logistyki?
  60. Jakie warunki muszą być spełnione, aby negocjacje przyniosły pożądany rezultat?
  61. Wskaż elementy kulturowe w wybranych koncepcjach zarządzania i objaśnij ich znaczenie.
  62. Ofertowy tryb zawierania umów.
  63. Procedura zarządzania strategicznego – etapy i ich kolejność.
  64. Funkcje biznes planu.
  65. Wyjaśnij istotę controllingu jako koncepcji zarządzania.
  66. Omów wpływ czynników kulturowych na komunikację marketingową (promocję) na rynkach międzynarodowych.
  67. Jakie cechy nadawcy komunikatu wpływają na skuteczność oddziaływania komunikatu?
  68. Instytucje wspierające małe przedsiębiorstwa.
  69. Metody analizy strategicznej.
  70. Formy organizacji procesowej – wady i zalety.


zamknij
Nasza strona korzysta z plików cookies. Zachowamy na Twoim komputerze plik cookie, który umożliwi zbieranie podstawowych informacji o Twojej wizycie.
Przeczytaj jak wyłączyć pliki cookiesRozumiem