Deputy Dean for Student Affairs gives decisions concerning the following student affairs (zakres kompetencji prodziekana ds. studenckich):
- Examinations session extension (przedłużenie sesji),
- Retaking courses and approval of conditional studies continuation (powtarzanie przedmiotu i warunkowy wpis na kolejny semestr),
- Retaking semester and determining programme differences (powtarzanie semestru i wyznaczenie różnic programowych w tym zakresie),
- Decisions concerning committee exam/committee course crediting (decyzje w zakresie egzaminu komisyjnego/zaliczenia komisyjnego z przedmiotu),
- Giving a student a fail grade in the case of not attending the obligatory classes (wpisanie oceny niedostatecznej w przypadku nieuczęszczania na zajęcia)
- Decision on the deletion of the right to second term in the case of absence from the mandatory courses (postanowienie o braku prawa do zaliczenia poprawkowego z powodu nieobecności na
zajęciach),
- Confirmation of the lack of participation in obligatory classes based on the student's absence reported by the teacher (stwierdzenie braku udziału w obowiązkowych zajęciach na podstawie
zgłoszenia nieobecności studenta przez prowadzącego),
- Stating no progress in achieving the learning outcomes (stwierdzenie braku postępów w nauce),
- Requesting the student for explanations after the initiation of the removal procedure (wezwanie do złożenia wyjaśnień przez studenta po wszczęciu postępowania w sprawie skreślenia),
- Short-term leave in case of health problems, maternity/paternity, exceptional circumstances, scientific activity (urlop krótkoterminowy z powodów zdrowotnych, ciąży lub bycia rodzicem,
losowych, naukowych),
- Individual organization of studies (indywidualna organizacja studiów),
- Individual programme of studies (indywidualny program studiów),
- Temporary abroad studies, including Erasmus programme (podejmowanie decyzji w zakresie realizacji programu studiów w uczelniach zagranicznych, w tym w ramach Erasmusa),
- Acknowledgement of prior grades and credits (uznanie wcześniej uzyskanych ocen i zaliczeń),
- Determining the semester and program differences in case of renewal on the list of students, coming back from the long term leave, and transferring ithin the university or from other university
(wyznaczenie różnic programowych (i semestru) – w przypadku wznowienia na studia, przeniesienia i urlopu długoterminowego),
- Transferring between programme’s specializations/modules/learning paths (przeniesienie miedzy specjalnościami/modułami/ścieżkami kształcenia),
- Administrative group changes within one programme specialization/module/learning paths (wyrażanie zgody na zmianę grupy administracyjnej w ramach specjalności/modułu/ściezki kształcenia)
- Enrolling the student in the course list (dopisanie do grupy zajęciowej),
- Withdrawal from the electives (rezygnacja z zapisu na przedmiot),
- Supervisor choice and supervisor change (zgoda na zmianę/ustanowienie promotora),
- Changing the diploma thesis topic (zmiana tematu pracy dyplomowej),
- Appointing the diploma thesis reviewer and the chairman of the diploma committee (wyznaczanie recenzenta pracy dyplomowej oraz przewodniczącego komisji egzaminu dyplomowego),
- Approval of diploma thesis execution within an established team (wyrażenie zgody na realizację pracy dyplomowej w zespole),
- Supporting students having special needs (wsparcie studentów ze szczególnymi potrzebami),
- Hearing students complains and other queries and requests (rozpatrywanie skarg i wniosków studentów).