Barbara Mróz-Gorgoń o rebrandingu jako strategicznej zmianie
Strategie budowania wizerunku marki w umysłach konsumentów są jednym z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku – pisze w kwartalniku „Impakt Dolny
Śląsk” dr hab. i profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu Barbara Mróz-Gorgoń.
Doktor habilitowana Barbara Mróz-Gorgoń, prof. UEW jest autorką jednej z publikacji, które można znaleźć w pierwszym numerze biuletynu „Impakt Dolny Śląsk”, wydawanego przez Think Tank Uniwersytetu
Ekonomicznego we Wrocławiu. Do obszarów jej specjalizacji naukowo-badawczej i dydaktycznej należą zarządzanie marką, strategie marki, PR, marketing wirusowy, marketing międzynarodowy oraz
negocjacje w biznesie. Moje zainteresowania naukowo-badawcze orbitowały wokół problematyki zarządzania marką od początku mojej ścieżki naukowej – pisze Barbara Mróz-Gorgoń na łamach kwartalnika.
Dr hab. Mróz-Gorgoń, profesor UEW jest autorką książki „Rebranding. Strategiczna zmiana dla organizacji”. Jak wskazuje w artykule, systematyczna analiza literaturowa pozwoliła na określenie luki
badawczej, a dodatkową inspiracją do napisania książki był brak kompendium wiedzy dotyczącego rebrandingu, które byłoby przydatne dla podmiotów gospodarczych.
W dalszej części publikacji Barbara Mróz-Gorgoń zaznacza, że strategie budowania wizerunku marki w umysłach konsumentów są jednym z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej
przedsiębiorstwa na rynku, jego redefiniowanie natomiast może zachodzić na różnym poziomie, począwszy od modyfikacji samego oznakowania wizualnego danej firmy, aż po całkowitą zmianę strategii.
Autorka podkreśla, że rebranding wiąże się z pewnym ryzykiem, co powoduje, że proces ten jest zarówno istotnym, jak i aktualnym tematem z zakresu teorii zarządzania i marketingu oraz praktyki
gospodarczej.
Pełna publikacja jest dostępna w najnowszym wydaniu kwartalnika
„Impakt Dolny
Śląsk”. Dr hab. Barbarę Mróz-Gorgoń będzie można też usłyszeć podczas XXX Forum Ekonomicznego Karpaczu, w dyskusji na temat: Różne strategie internacjonalizacji – którą wybrać?
Głównym partnerem wydarzenia jest Dolny Śląsk.
Pomysłodawcą i organizatorem Forum Ekonomicznego od początku jego istnienia jest fundacja Instytut Studiów Wschodnich
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu jest partnerem tegorocznego Forum Ekonomicznego w Karpaczu.