X Konferencja Dydaktyka Matematyki

1dm

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w X edycji Konferencji Naukowej pt.

Dydaktyka Matematyki 2020

„Nauczanie Matematyki i Przedmiotów Pokrewnych na Studiach Ekonomicznych”

organizowanej w cyklu pięcioletnim, przez Katedrę Matematyki i Cybernetyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Konferencja ta od 45 lat stanowi forum wymiany doświadczeń w zakresie dydaktyki przedmiotów ilościowych na kierunkach ekonomicznych. Na przełomie lat zmieniała się forma jej organizacji. Plenerowe wyjazdy kilkunastu osób z kilku różnych ośrodków akademickich w latach 70-tych i 80-tych XX wieku zastąpiły spotkania we Wrocławiu grupujące każdorazowo kilkudziesięciu uczestników z kilkunastu polskich uczelni oraz wrocławskich szkół średnich. W czterech ostatnich edycjach ponad 150 uczestników reprezentujących 28 uczelni z 15 różnych miast wygłosiło łącznie 85 referatów. Obecna edycja, ze względu na obowiązujące w kraju zalecenia sanitarne, będzie konferencją online. Mamy nadzieję, że w tej formie będzie ona w dalszym ciągu dobrym miejscem wymiany doświadczeń, konfrontacji poglądów oraz twórczych i inspirujących dyskusji.

Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 17-19 listopada. Wszelkie informacje dotyczące szczegółów technicznych obrad zostaną wysłane do wszystkich zarejestrowanych uczestników do dnia 10 listopada. Planujemy zorganizowanie obrad w godzinach popołudniowych tak, aby nie kolidowały one z Państwa bieżącymi obowiązkami. Uczestnictwo w konferencji jest całkowicie bezpłatne i nie wymaga wnoszenia opłaty rejestracyjnej. Autorzy referatów będą mogli, po uzyskaniu pozytywnych recenzji, bezpłatnie opublikować swoje prace w czasopismach naukowych Mathematical Economics lub Didactics of Mathematics, wydawanych przez Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Artykuły napisane w języku angielskim powinny zostać sformatowane zgodne z wymogami zamieszczonymi na stronie http://www.wydawnictwo.ue.wroc.pl/dla_autorow/21712/zasady_edytorskie.html

3dm


Tematyka konferencji

  1. Covid 19 – wyzwanie czy katalizator zmian w dydaktyce
  2. czynniki warunkujące jakość kształcenia przedmiotów ilościowych
  3. programy przedmiotów ilościowych i forma ich realizacji na studiach wyższych, ich wzajemne powiązania oraz korelacja z nauczaniem matematyki w szkołach podstawowych, liceach i technikach
  4. postęp nauki a postęp dydaktyki
  5. interpretacja pojęć matematycznych w ekonomii

Kalendarium

  • do 31 października 2020 – rejestracja uczestników
  • do 10 listopada – przesłanie uczestnikom harmonogramu konferencji
  • 17 -19 listopada 2020 – obrady
  • do 30 listopada – przesłanie artykułu

Formularz rejestracji


zamknij
Nasza strona korzysta z plików cookies. Zachowamy na Twoim komputerze plik cookie, który umożliwi zbieranie podstawowych informacji o Twojej wizycie.
Przeczytaj jak wyłączyć pliki cookiesRozumiem