Cudzoziemcy, którzy przystępują do rekrutacji na studia stacjonarne II stopnia na podstawie art. 324 ust. 2 ustawy z 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U.
2021 poz. 478 z późn. zm.)
podlegają klasyfikacji na równi z obywatelami Polski.
Przebieg postępowania rekrutacyjnego
1. Skompletować wymagane dokumenty.
2. Utworzyć konto w systemie rekrutacyjnym zgodnie z harmonogramem rekrutacji dla cudzoziemców.
3. Dołączyć plik ze zdjęciem: 3,5 x 4,5 cm konieczny do wyrobienia legitymacji studenckiej – format jak do paszportu.
4. Zamieścić adres e-mail do bezpośredniego kontaktu z kandydatem na czas trwania rekrutacji. Uwaga: na ten adres będą również wysyłane ważne informacje dotyczące rozpoczęcia roku
akademickiego.
5. Uzupełnić wszystkie dane w zakładce Moje konto → Formularze osobowe (imię, nazwisko, data i miejsce urodzenia jak w paszporcie). W sekcji Wykształcenie należy wpisać dane dotyczące
dokumentów o wykształceniu bez dołączania plików w tym miejscu.
6. Wybrać kierunek studiów z oferty – „Zapisać się”. Aby dokonać zapisu na wybrany kierunek należy uzupełnić kolejne dane oraz dołączyć w systemie wszystkie wymagane dokumenty.
W tym celu należy przygotować plik ze skanem każdego dokumentu z listy. Obowiązuje zasada – jeden dokument to jeden plik.
W przypadku dokumentów wielostronicowych należy:
• zeskanować każdą stronę danego dokumentu,
• połączyć wszystkie skany ze stronami danego dokumentu w jeden plik.
Przygotowany plik należy zapisać w formacie PDF i załączyć we wskazanym w systemie miejscu (sekcja Nowe zgłoszenie rekrutacyjne). Należy tak postąpić ze wszystkimi
dokumentami. Dołączone dokumenty muszą spełniać warunki opisane w zakładce „Wymagane dokumenty”.
Uwaga: skany złej jakości i w niewłaściwym formacie nie będą rozpatrywane.
7. Po zapisaniu się na kierunek należy wnieść opłatę rekrutacyjną 85 PLN na indywidualne konto rozliczeniowe wskazane w systemie: zakładka Moje konto → Płatności. W tytule przelewu prosimy wpisać
imię i nazwisko Kandydata oraz nazwę kierunku.
Kandydat może brać udział w rekrutacji na dowolną liczbę kierunków pod warunkiem, że za każdy kierunek wniesie osobną opłatę rekrutacyjną. Opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi.
8. Kandydat zobowiązany jest przystąpić do egzaminu wstępnego we wskazanym w harmonogramie terminie. Szczegóły dotyczące egzaminu pojawią się na koncie Kandydata i w zakładce Aktualności w
systemie IRK. Nieprzystąpienie do egzaminu oznacza rezygnację Kandydata z ubiegania się o przyjęcie na studia.
9. Komisja Rekrutacyjna przyzna kandydatowi punkty rekrutacyjne na podstawie wyników egzaminu. Jeżeli liczba punktów będzie kwalifikowała go do przyjęcia na studia, zostanie o tym poinformowany
komunikatem „Zakwalifikowany” widocznym na koncie zgłoszeniowym.
10. Po uzyskaniu statusu „Zakwalifikowany” kandydat musi dostarczyć zgodnie z harmonogramem oryginały wszystkich dokumentów, wymagane kserokopie oraz tłumaczenia przysięgłe na język polski.
Tłumaczenia przysięgłe nie mogą być dokonane ze skanów, kserokopii itp., lecz z oryginałów. Dokumenty należy przetłumaczyć po uzyskaniu legalizacji/apostille.
Uwaga: w zakładce Zgłoszenia rekrutacyjne → Dokumenty i dalsze kroki należy pobrać, wydrukować i podpisać cztery dodatkowe dokumenty: Ankieta osobowa, Podanie o
przyjęcie na studia, Ślubowanie, Oświadczenie, a następnie dostarczyć wraz z kompletem dokumentów do Komisji.
11. Po otrzymaniu kompletu dokumentów Komisja Rekrutacyjna wystawi „Zaświadczenie o przyjęciu cudzoziemca na studia stacjonarne”. Skan zaświadczenia będzie wysłany w formie załącznika na konto
Kandydata w systemie rekrutacyjnym (dostępny w zakładce Wiadomości). Oryginał zaświadczenia zostanie wysłany pocztą tradycyjną na adres wskazany przez Kandydata w systemie.
Uwaga: adres musi zawierać kod pocztowy.
Niezłożenie dokumentów w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji skutkuje decyzją o nieprzyjęciu na studia.
W przypadku wątpliwości, prosimy o kontakt pod adresem
enrolment@ue.wroc.pl