WARSZTAT A
Świadomość wspólnego celu - radzenie sobie z sytuacjami trudnymi na poziomie organizacji
Marek Pietkiewicz
Efektywny zespół można poznać po kilku cechach: silnym poczuciu wspólnego celu, zaangażowaniu i poczuciu współodpowiedzialności za to, co dzieje się w organizacji, szybkiej i sprawnej pracy, dobrej
atmosferze czy też otwartym i bezpośrednim sposobie porozumiewania się wewnątrz zespołu. To także umiejętność zachowania się w trudnych sytuacjach i pojawiających się konfliktach. Gdy pojawia się
problem, konflikt, ludzie często wolą go nie zauważać, ignorować bądź reagują emocjonalnie, wręcz agresywnie. Nieumiejętne zachowania mogą zaburzać funkcjonowanie organizacji, wpływać negatywnie na
cały zespół oraz realizowanie zadań.
WARSZTAT B
Tutoring w szkole - jak przez dialog rozwijać ucznia i motywować go do nauki
dr Magdalena Rękas
Dlaczego tutoring pozwala wydobyć z ucznia znacznie więcej niż lekcja? Jak wykorzystać tutoring rozwojowy, naukowy, a może artystyczny do zwiększenia zasobów wiedzy, rozwoju umiejętności i
kompetencji społecznych? Jak zmotywować ucznia do tego, żeby szukał swoich talentów? Jak wdrożyć tutoring w szkole? Tutoring – przykłady ze szkół w Polsce i własne doświadczenia.
OPIS WYKŁADÓW:
Temat wykładu: Wyzwania strategii w zmieniającym się świecie
prof. dr hab. Jerzy Niemczyk
Jednym z głównych strategicznych celów organizacji jest budowanie jej wartości. Obecnie wiele organizacji nastawionych na zysk posiada już strategie budowania swojej wartości. Czy w zmieniającym
się świecie warto takie strategie budować dla innych organizacji: szkół, gmin, czy innych instytucji nonprofit? W opinii teoretyków i praktyków zarządzania strategicznego jest to w zasadzie
konieczność. Celem wykładu będzie wskazanie głównych sposobów budowania wartości organizacji zarówno dla organizacji nastawionych na zysk, ale i innych organizacji.
Temat wykładu: Lider i sytuacje kryzysowe
Marek Pietkiewicz
Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych wiąże się przede wszystkim z umiejętnym planowaniem oraz odpowiednim kontrolowaniem działań naprawczych. Podjęcie odpowiednich kroków może chronić organizację
przed kompletnym niepowodzeniem w przypadku katastroficznych w skutkach zakłóceń.
Jednym z najistotniejszych elementów wykładu jest kwestia przewidywania i zapobiegania kryzysom, czyli znalezienie odpowiedzi na pytania: Jak skutecznie identyfikować potencjalne zagrożenia i w
jaki sposób monitorować otoczenie pod kątem ich wystąpienia?
Temat wykładu: Spotkajmy się na szczycie góry - o motywacji jednostki i konflikcie w zespole
dr inż. Paweł Michalski
Zjawisko konfliktu jest obecne w życiu prywatnym i zawodowym, w każdej grupie społecznej. Ma wpływ na sposób zarządzania i relacje w grupie. Czasami przybiera formę ekstremalną i prowadzi do
nieodwracalnych skutków.
Co nas może zmotywować do przezwyciężenia impasu? Jaka jest rola lidera ? Kiedy warto "zobaczyć" wspólny cel?
Temat wykładu: Szkoła w XXI wieku - wyzwania i trendy
dr Magdalena Rękas
Dlaczego tradycyjne metody nauczania są mniej skuteczne u uczniów z pokolenia Z? Neurodydaktyka – jak uczy się i zapamiętuje mózg współczesnego ucznia? Dlaczego w nauczaniu ważny jest Cykl Colba?
Kreatywna i innowacyjna szkoła, czyli jaka? Nowe media i nowa technologia – jak wpływają na nauczanie w XXI wieku? Nauczanie zamiast uczenia, a może już facylitacja uczenia się – jak zmienia się
edukacja w Polsce i na świecie?
Temat wykładu: Dzisiaj kształtuję jutro, dlaczego w kształceniu najważniejsze jest „się”
Klaudia Migasiewicz
Co mówią liczby i dane o kształceniu osób dorosłych w Polsce? Co oferuje Centrum Kształcenia Ustawicznego UEW? W trakcie wystąpienie dowiesz się, dlaczego
warto to wszystko wiedzieć i … kształcić się przez całe życie.