2. Żywienie wspierające terapię trądziku u młodzieży.
3. Suplementy diety – (nie)korzystne dla zdrowia?
4. Zafałszowania żywności a zdrowie konsumenta.
5. Diety alternatywne – skuteczne i bezpieczne?
6. Jutro matura – czyli co jeść, aby poprawić pamięć?
1) Co wspólnego ma agresja z ilością spożywanego mięsa czy innych białek zwierzęcych, na ile nastrój i samopoczucie zależy od składu podstawowych posiłków, czym są aminy biogenne, w jakiej występują żywności i jak wpływają na syntezę neuroprzekaźników w mózgu a tym samym na zachowanie, czy błędy żywieniowe w dzieciństwie przekładają się na osiągane wyniki w nauce i na gorszą jakość życia w dorosłości.
2) Jakie czynniki mogą wpływać na występowanie trądziku i co nie ma wpływu na jego przebieg? Jakie składniki diety mogą wspierać terapię trądziku i jak zaplanować swoje żywienie w tej jednostce chorobowej aby poprawić stan powłoki skórnej.
3) uwarunkowaniami prawnymi dopuszczenia do obrotu suplementów diety, ich formą, podziałem ze względu na skład i działanie, bezpieczeństwem ich stosowania, wskazaniami i przeciwskazaniami do stosowania w zależności od potrzeb organizmu;
4) pojęciem zafałszowania i autentycznością produktów żywnościowych, historycznym i współczesnym aspektem fałszowania żywności, metodami ich wykrywania oraz procedurą kontroli i sankcjami prawnymi;
5) modnymi dietami alternatywnymi stosowanymi w celu redukcji masy ciała: np.: bezmięsnymi, wysokobiałkowymi, wysokotłuszczowymi oraz wysokowęglowodanowymi, ich (nie)korzystnym oddziaływaniem na zdrowie;
6) wpływem żywienia na procesy zapamiętywania, propozycją komponowania posiłków w ciągu dnia, ich ilością, składem, celem pokrycia zapotrzebowania ustroju na energię oraz składniki odżywcze
warunkujące syntezę neuroprzekaźników w mózgu, wpływające na procesy zapamiętywania.