Dr Iwona Czerska
Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego i Politechniki Wrocławskiej. Adiunkt w Katedrze Badań Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Autorka publikacji naukowych z
zakresu ochrony zdrowia, badań marketingowych, statystyki, ekonometrii. Kierownik Studiów Podyplomowych „Zarządzanie i Marketing” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Opiekun naukowy
organizacji studenckiej Enactus UE Wrocław. Lider wiedzy w programie „Liderzy wiedzy - Liderzy sukcesu” prowadzonym przy Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Lider społeczny w programie Szkoła
Liderów Lokalnych prowadzonym przez Centrum Badawczo-Rozwojowe Samorządu Terytorialnego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. W latach 2013-2020 Koordynator Ekonomicznego Uniwersytetu
Dziecięcego (EUD) i Akademii Młodego Ekonomisty (AME) we Wrocławiu. Członek Zarządu, współwłaściciel oraz Specjalista ds. Informacji i Komunikacji Medycznej w Ośrodku Psychiatryczno–Psychologicznym
„METIS” Sp. z o.o. w Legnicy.
1. Temat/opis
Najnowsze trendy w marketingu. Wykład o najnowszych trendach marketingowych. Konsumencki patriotyzm,
personalizacja przekazów reklamowych i mediowych, retargeting – to tylko wybrane trendy rynkowe w zachowaniach współczesnych konsumentów. Marketing jako filozofia działania na rynku wciąż ewoluuje,
zmienia się, kształtując dzisiejszego konsumenta, czyli prosumenta - świadomego, odpowiedzialnego, zaangażowanego konsumenta, współtworzącego ofertę rynkową.
Czas trwania: 45 min.
2. Temat/opis
Cykl życia produktu na rynku (ćwiczenia). Każdy produkt na rynku
ma określony cykl życia. Może on trwać kilka miesięcy lub… lat. Przebieg krzywej cyklu życia jest procesem dynamicznym i zależy od wielu czynników. Na współczesnych rynkach cykle życia produktów są
coraz krótsze. W Polsce, wraz ze zmianą konsumenta, zmienił się cykl życia produktu. Obecnie ogromnym wyzwaniem dla producentów jest przedłużanie cyklu życia produktu w kontekście wzrostu
świadomości konsumenckiej.
Czas trwania: 45 min.
3. Temat/opis
Grywalizacja jako narzędzie zarządzania zaangażowaniem konsumenta
(ćwiczenia). Wiele osób na całym świecie jest graczami, rywalizują ze sobą w wirtualnym świecie, zbierając punkty, odznaki, sprawności za wykonanie pewnych zadań. Taki sposób rywalizacji
przeniesiony na grunt realnego świata jest istotą grywalizacji – taktyki marketingowej przyszłości. Grywalizacja oznacza angażowanie ludzi w realnym świecie do różnych zadań, wykorzystując
mechanikę gier. Poprzez elementy ze świata gry modyfikuje się zachowania ludzi w sytuacjach niebędących grami. W ten sposób zarządza się zaangażowaniem konsumentów.
Czas trwania: 45
min.