BIPS – STUDENCI
Do przygody z BIPS zapraszamy studentów 1. i 2. roku I stopnia lub 1. roku II stopnia studiów stacjonarnych!
BIPS to nie program nauczania. BIPS to program uczenia się!
Dream Job, Dream Life, Dream Place.
BIPS jest dla ludzi z pasją, ciekawych świata, otwartych na innych i zmotywowanych do rozwijania swoich kompetencji – w obszarze zawodowym, naukowym i
społecznym.
Wartości które promujemy w BIPS to:
- INICJATYWA – aktywność w działaniu, przedsiębiorczość, autonomia i kreatywność;
- „GRIT” – wytrwałość, umiejętność realizowania długofalowych celów, nieodpuszczanie i doprowadzanie spraw do końca;
- OTWARTOŚĆ NA INNYCH – altruizm, empatia, bezinteresowność, szlachetność i solidaryzm
|
Student BIPS:
- ma pomysł na siebie, swój projekt lub biznes, który chciałby rozwinąć;
-
mierzy wysoko i oczekuje "czegoś więcej od studiowania", ponieważ ma wrażenie, że samo uczęszczanie na zajęcia nie pozwala na samorealizację;
- szuka inspiracji i potrzebuje pomocy w poszukiwaniach pod okiem tutora i mentora. Chce wejść na profesjonalną ścieżkę zawodową, ale potrzebuje merytorycznego wsparcia, by w
pełni wykorzystać swój potencjał albo zastanawia się jak najlepiej zrealizować swoją wizję życia
- przezwycięża własne ograniczenia i z determinacją konsekwentnie dąży do wyznaczonych celów;
- uznając doznane wyróżnienie, jest gotowy dzielić się jego owocami – swoją wiedzą, umiejętnościami i kontaktami, z osobami, które nie miały tej szansy, w szczególności ze
środowiskiem akademickim (w tym Samorządem Studenckim, Kołami Naukowymi, Organizacjami Studenckimi, Klubami Akademickimi czy Stowarzyszeniami).
-
Indywidualizację programu kształcenia – w takim zakresie na jaki pozwala
Regulamin
Studiów – możesz starać się o IPS. Pamiętaj że zakres przedmiotów podlegających wymianie jest różny na poszczegołnych Wydziałach i latach studiów. Dodatkowo, w kontakcie z tutorem i
mentorem odkryjesz swoje silne strony i doprecyzujesz indywidualną ścieżkę rozwoju.
-
Szansę na kontakt z praktyką i prawdziwym biznesem – dostęp do mentora lub mentorki, pomoc, prowadzenie, zaproszenie do
realizowania projektów i działań pod jego/jej opieką i/lub w jego/jej organizacji, doradztwo biznesowe;
-
Życzliwą relację z tutorem akademickim – zadaniem tutora będzie wsparcie Twojego rozwoju akademickiego i osobistego. Tutor podpowie inspirujące lektury,
skieruje Cię do ekspertów, postawi przed Tobą wyzwania, które pomogą Ci poszerzyć horyzonty w interesujących Cię dziedzinach;
- Szansę na turbo-rozwój kompetencji dzięki szkoleniom i praktycznym projektom stanowiącym elementy BIPS;
-
Budowanie własnej sieci kontaktów – coś, czego nie dadzą ci żadne studia. Dzięki relacjom biznesowym i rekomendacjom mentora, a także dzięki kontaktom z
ambitnymi i przedsiębiorczymi studentami BIPS, tworzysz własną mapę powiązań – kluczową dla realizacji przyszłych przedsięwzięć.
Zgłaszając się do projektu BIPS – nie tylko decydujesz się na rok intensywnej pracy nad sobą i swoimi pomysłami, ale także na współtworzenie i stałe doskonalenie BIPS, wspieranie młodszych kolegów
w programie oraz budowanie społeczności.
Twoje zaangażowanie w BIPS to:
- współpraca z tutorem akademickim podczas spotkań tutoringowych (ok. 1godz. co 2 tygodnie w okresie styczeń-grudzień) + praca własna,
- współpraca z mentorem – praktykiem (min. 1 raz w miesiącu, od maja do grudnia) + praca własna + ew. praktyka,
- uczestnictwo w dodatkowych szkoleniach z zakresu: innowacji i przedsiębiorczości, pracy zespołowej i mistrzostwa osobistego – w sumie 64 godz., w tym dwie 16-godz.
Szkoły Letnie (czerwiec i wrzesień/październik),
- spotkania społeczności BIPS – wg ustaleń
1-semestralny wyjazd na Erasmusa nie jest wykluczony.
Jeśli mentor – praktyk, tutor akademicki i student wyrażą zgodę na pracę zdalną w nie mniejszym wymiarze niż praca “na miejscu”, oraz
uzgodnią cele i zadania, które student będzie realizować przebywając za granicą, wyjazd taki nie musi przerywać uczestnictwa studenta w BIPS. Ważne aby planując wyjazd uwzględnić
możliwość udziału w szkoleniach.
W czasie pobytu za granicą student jest zobowiązany utrzymać ten sam poziom zaangażowania i dostępności na zdalnych spotkaniach, jak pozostali we Wrocławiu koledzy.