W Akademii
Posiedzenie Senatu 1 lutego 2008 roku
- Pierwszy punkt posiedzenia dotyczył wyborów do władz akademickich na kadencję 1.9.2008 – 31.08.2012. Przewodniczący Uczelnianej Komisji Wyborczej, prof. Józef Soroka oraz prof. Marian
Jasiukiewicz, referowali dokumenty wyborcze przyjęte przez Komisję. Są to: kalendarium oraz instrukcja wyborcza. Poinformowano również o otwarciu biura wyborczego w bud. A, pok. 138, tel. 80-709,
czynnego codziennie od 10.00 do 14.00. Według harmonogramu kalendarium kandydatów na rektora należy zgłaszać do 29 lutego, a wybory odbędą się 13 marca. Senat przyjął oba dokumenty.
- Na wniosek Rektora Senat przyjął stanowisko wypracowane przez Sekcję Nauk Ekonomicznych Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów, w sprawie proponowanego podziału nauk na siedem dziedzin,
dzielących się z kolei na dyscypliny. W nowej klasyfikacji nie ma dyscypliny nauki ekonomiczne, które – jako dyscyplina – stanowią część nauk społecznych. Sekcja Nauk Ekonomicznych nie zgadza się z
tym projektem i wystąpi o poparcie swojego stanowiska do wszystkich senatów uczelni i wydziałów ekonomicznych.
- Senat przyjął korektę planu rzeczowo-finansowego na rok 2007. Wynikła ona m.in. z otrzymanej w końcu roku celowej dotacji MNiSW, w kwocie blisko 800 tys., na zakup aparatury naukowo-badawczej i
oprogramowania dla wydziałów.
- W sprawach osobowych Senat wyraził zgodę na zatrudnienie następujących osób na stanowisku profesora nadzwyczajnego:
- dr. hab. Leona Jakubowa, prof. AE – Wydział NE
- dr. hab. Andrzeja Kalety, prof. AE – Wydział NE
- dr. hab. Adama Kubowa, prof. AE – Wydział NE
- dr. hab. Mieczysława Sobczaka, prof. AE – Wydział NE
- dr hab. inż. Irena Szczygieł, prof. AE – Wydział IE
- Rektor odczytał apel prof. prof. Stanisławy Bartosiewicz, Marii Cieślak i Bożeny Klimczak o pomoc małżonce prof. Stefana Linka. Profesor po udarze mózgu jest pacjentem Centrum Opieki
Paliatywnej w Będkowie pod Trzebnicą. Pani Profesorowa złamała nogę i podróż w odwiedziny w obie strony autobusem sprawia Jej dużą trudność. Osoby mogące służyć transportem (tylko w jedna stronę)
są proszone o kontakt z prof. Marią Cieślak – m.cieslak@o2.pl
- Na zakończenie posiedzenia Rektor poinformował o nowych lub będących w trakcie realizacji inicjatywach władz:
- została podpisana umowa przedwstępna w sprawie finansowania nowej biblioteki z funduszy unijnych (patrz informacja poniżej);
- basen, po blisko rocznym remoncie, został oddany do użytku;
- 14 lutego zostanie oficjalnie wdrożona bezprzewodowa sieć internetowa w ramach infrastruktury eduroam, Akademia jest pierwszą uczelnią wrocławską, w której sieć jest dostępna na całym
terenie. Celem eduroam (Educational roaming) jest udostępnienie bezpiecznej łączności w ramach środowiska naukowego. Polska federacja eduroam jest elementem światowego systemu współpracy.
Pracownicy i studenci instytucji należących do polskiej federacji eduroam, po założeniu konta, mogą uzyskać dostęp do Internetu na terenie wszystkich instytucji stowarzyszonych w eduroam
(zarówno w Polsce jak i za granicą);
- trwają prace nad stworzeniem na uczelni centrum kształcenia na odległość. Odpowiedzialny za projekt jest prof. Jacek Unold;
- w fazie koncepcyjnej jest powołanie Uniwersytetu III wieku;
- planowane jest uruchomienie w uczelni latem br. obozu letniego (summer camp) dla obcokrajowców, którzy chcieliby poznać lepiej specyfikę polskich przemian ostatnich lat, a przy okazji
spędzić miło czas w naszym mieście. Tematem pierwszego obozu będzie „Poland – an emerging economy”. Dodatkową zachęta dla studentów zagranicznych będzie 8 punktów ECTS przyznawanych za udział w
obozie.
Protokół z posiedzenia jest dostępny w sekretariacie Rektora.
Centrum w Bibliotece
W holu Biblioteki Głównej można oglądać makietę z projektami Centrum Informacji Naukowej i Ekonomicznej – sztandarowej inwestycji uczelni w najbliższych latach. W poniedziałek 4 lutego wybrany
zostanie projekt skierowany do realizacji. Inwestycja jest warta 50 mln złotych. 29 stycznia Rektor prof. Bogusław Fiedor podpisał umowę przedwstępną z marszałkiem Województwa Dolnośląskiego,
zapewniając tym samy finansowanie inwestycji z Regionalnego Programu operacyjnego w wysokości 8,1 mln. euro, co stanowi około 60 % kosztów. Przypomnijmy, że akt erekcyjny biblioteki został
wmurowany podczas inauguracji roku akademickiego. Nowy obiekt ma być gotowy za trzy lata.
Nasz człowiek w BAS
Dr Maria Niewiadoma z Katedry Teorii Rachunkowości i Analizy została oficjalnym koordynatorem na Dolny Śląsk British Alumni Society. Stowarzyszenie BAS, powstałe w 1999 r., zrzesza absolwentów
szkół brytyjskich w Polsce i liczy 550 członków, którzy stawiają sobie za cel integrację, m.in. poprzez wspólne inicjatywy zawodowe i społeczne.
Komunikat Kwestora nr 1/2008
W związku z ujednoliceniem systemu rozliczania delegacji służbowych dla profesorów z Rady Nauki i powołanych zespołów opiniodawczo–doradczych, interdyscyplinarnych, specjalistycznych, posiedzeń
panelowych recenzentów, ekspertów i kontrolerów, MNiSZW informuje, iż z dniem 01.01.2008 r. delegacje profesorów na w/w posiedzenia w MNiSZW powinny być wystawiane i rozliczane przez jednostkę
delegującą, która następnie wystawiać będzie notę obciążeniową lub fakturę na Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dołączoną kopią delegacji służbowej.
Film w sieci
Film nakręcony z okazji 60-lecia uczelni, którego premiera odbyła się w Operze 5 października 2007 roku, został umieszczony na stronie poświęconej rekrutacji. Kto nie widział, niech kliknie
tutaj.
Biblioteka Microsoft na ZIF
Wydział ZIF zakupił subskrypcję biblioteki oprogramowania MSDN AA firmy Microsoft. Pracownicy naukowo-dydaktyczni i studenci mogą z niej korzystać pod pewnymi warunkami. Jakimi? Zobacz tutaj
Nowa RUSS
Poniżej podajemy aktualny skład Rady Uczelnianej Samorządu Studentów AE:
Bartłomiej Postek (NE) – przewodniczący, wiceprzewodniczące: Barbara Stąpor (ZIF) i Anna Sulej (IE).
Przedstawiciele Wydziału NE:
- Marcin Duliba – promocja, kierownik biura
- Grzegorz Hansdorfer – promocja, kontakt z organizacjami i kołami naukowymi
- Radosław Paklikowski – kontakty z uczelniami
- Michał Stec – promocja
Przedstawiciele Wydziału ZIF:
- Agnieszka Dąbrowska – kultura
- Joanna Komarnicka – kultura
- Elżbieta Kulik – finanse
- Filip Zawadzki – kontakt z domami studenckimi
Przedstawiciele Wydziału IE:
- Michał Balawejder – kontakt z dziekanatem i starostami
- Krzysztof Będkowski – współpraca z zagranicą
- Justyna Kała – sekretarz
- Artur Kuśmierek – kultura
Przedstawiciele studiów niestacjonarnych (wieczorowych):
- Magdalena Stachowicz – kultura
- Daniel Wardach – kontakt z zagranicą
Wokół nas
Prof. Barbara Kudrycka, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, wystosowała list w sprawie niedopuszczalności pobierania opłat za czynności w przewodach doktorskich od osób ubiegających się o
nadanie stopnia doktora. Treść komunikatu dostępna jest tutaj
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju informuje o otwarciu międzynarodowego konkursu w ramach projektu ERA-NET IB na temat: „Industrial biotechnology for Europe: an integrated approach”. Więcej
Komunikat Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie biernego prawa wyborczego w wyborach do jednoosobowych organów uczelni publicznych znajduje się tutaj.
Departament Wdrożeń i Innowacji MNiSW ogłosił konkurs na dofinansowanie projektów w ramach poddziałania 4.1.1 PO KL „Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni” – projekty konkursowe. Dokumentacja konkursowa.