W Akademii
Posiedzenie Senatu 28 wrzesnia 2006 roku
Protokół z posiedzenia Senatu Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu z dnia 28 września 2006 r.
- Rektor poinformował Senatorów o wyrażonym na ostatnim posiedzeniu Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich sprzeciwie senatów akademickich uczelni ekonomicznych wobec nierównego
traktowania szkół publicznych i niepublicznych w Ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym. Nierówne traktowanie obu tych rodzajów szkół wyraża się m.in. w istnieniu obowiązku dla szkół publicznych
kalkulowania kosztów studiów na rzeczywistym poziomie kształcenia. Senat poparł inicjatywę senatów akademickich uczelni ekonomicznych dotyczącą sprzeciwu wobec nierównego traktowania szkół
publicznych i niepublicznych w Ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym (uchwała nr 138/06).
- Senat większością kwalifikowaną 2/3 składu Senatu, tj. 34 głosami podjął uchwałę w sprawie zmiany nazwy Wydziału Gospodarki Narodowej na Wydział Nauk Ekonomicznych (uchwała nr 139/06).
- Prorektor S. Wrzosek zaprezentował Senatorom przygotowany we współpracy z Parlamentem Studenckim wzór umowy o odpłatności za zajęcia dydaktyczne przez studentów studiów niestacjonarnych. Wzór
ma kilka wersji dotyczy zarówno studentów pierwszego, jak i drugiego stopnia, studiów doktoranckich oraz słuchaczy studiów podyplomowych. Umowa ma charakter ramowy i stwarza duże możliwości jej
adaptowania do rzeczywistych potrzeb. Senat zaakceptował wzór umowy o odpłatności za zajęcia dydaktyczne przez studentów studiów niestacjonarnych (uchwała nr 140/06).
- Prorektor S. Wrzosek zaprezentował Senatorom zasady odpłatności za zajęcia nieobowiązkowe (dodatkowe), nie ujęte w planach i programach studiów. Opłaty za zajęcia dydaktyczne nieobjęte planem
studiów ustala się na poziomie kosztów, jeśli zajęcia te służą rozszerzeniu lub uzupełnieniu wykształcenia studentów lub doktorantów Akademii, na poziomie nie niższym od kosztów kształcenia w
pozostałych przypadkach. Wniosek został przyjęty (uchwała nr 141/06)
- Prorektor S. Wrzosek zaprezentował Senatorom projekty zmian w uchwale Senatu z dnia 28.06.2006 w sprawie „Zasad rozliczania zajęć dydaktycznych w roku akademickim 2006/2007”. Po przeprowadzonej
dyskusji uchwalono następujące zmiany w przedmiotowej uchwale:
- W punkcie 1.1. dodano:
„j) doktorant, który otrzymał zgodę na przedłużenie okresu przygotowania pracy doktorskiej po zakończeniu studium – 0 godzin.”
Poniżej w nawiasie, gdzie wymieniono wykłady, seminaria, ćwiczenia itd. dodano „zajęcia projektowe, konwersatoria”. (uchwała nr 142/06).
- Punkt 1.2., który dotychczas miał następującą treść:
„ 1.2. Rektorowi, prorektorom, dziekanom, prodziekanom roczne pensum dydaktyczne obniża się o 45 godzin pod warunkiem, że Akademia jest dla osoby pretendującej do obniżki jedynym miejscem
zatrudnienia. Osobom pełniącym funkcje z wyboru w ogólnopolskich i zagranicznych gremiach:
- naukowych, zajmujących się dydaktyką i organizacją szkolnictwa wyższego oraz osobom pełniącym bez wynagrodzenia funkcje kierowników (lub wskazanemu przez nich głównemu wykonawcy) projektów
naukowo - badawczych realizowanych z partnerami zagranicznymi, które są finansowane z funduszy europejskich z wymaganym udziałem własnym Akademii, rektor może obniżyć pensum roczne o 45
godzin. Obniżkę pensum można otrzymać tylko z jednego tytułu.”
zmienia się na:
„ 1.2. Rektorowi, prorektorom, dziekanom, prodziekanom roczne pensum dydaktyczne obniża się o 45 godzin. Osobom pełniącym funkcje z wyboru w ogólnopolskich i zagranicznych gremiach:
naukowych, zajmujących się dydaktyką i organizacją szkolnictwa wyższego oraz osobom pełniącym bez wynagrodzenia funkcje kierowników (lub wskazanemu przez nich głównemu wykonawcy) projektów
naukowo - badawczych realizowanych z partnerami zagranicznymi, które są finansowane z funduszy europejskich z wymaganym udziałem własnym Akademii, rektor może obniżyć pensum roczne o 45
godzin. Obniżkę pensum można otrzymać tylko z jednego tytułu i pod warunkiem, że Akademia jest dla osoby pretendującej do obniżki jedynym miejscem zatrudnienia.” (uchwała nr 143/06
- W punkcie 2.2 po słowach „zajęć miejscowych i zamiejscowych” dodaje się „na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych” (uchwała nr 144/06)
- Dodaje się pkt 4.4.:
„W przypadkach szczególnych wynikających zwłaszcza z likwidacji lub łączenia specjalności bądź potrzeby zakończenia pracy ze swymi dyplomantami promotor za zgodą prorektora ds. dydaktyki może
prowadzić grupę większą niż 20 osób z zaliczeniem obciążeń z tego tytułu powyżej ograniczeń, o których mowa w p. 4.1. i 4.2.” (uchwała nr 145/06)
- Dodaje się punkt 6.5.:
„Za prowadzenie zajęć projektowych prowadzonych przez nauczycieli akademickich zalicza się prowadzącemu do obciążenia po 0,15 godziny dydaktycznej na studenta. Łączna liczba godzin zajęć do
rozliczenia nie może przekroczyć określonej uchwałą rady wydziału” (uchwała nr 146/06) – 30 „tak”, 4 „wstrzymujące się”..
- W punkcie 7 sformułowanie „15 godzin wykładu” zmienia się na „15 godzin zajęć” (uchwała nr 147/06)
- Dodaje się także w pkt. 8:
„i) zajęcia w językach obcych powinny być prowadzone w grupach nie mniejszych niż 15 osób.”
„j) w razie konieczności przeprowadzania zajęć w językach obcych w grupach mniejszych, zwłaszcza ze względu na zobowiązania Akademii związane z programem Socrates-Erasmus, organizuje się
konwersatoria indywidualne, a prowadzącemu je zalicza do obciążenia po 2 godziny w semestrze od osoby, łącznie jednak nie mniej niż 5 godzin na grupę oraz nie więcej niż według programu
przypada na wykład lub ćwiczenia w miejsce których organizuje się te konwersatoria.” (uchwała nr 148/06)
Profesor Bożena Klimczak zwróciła uwagę na konieczność dostosowania wprowadzonych zmian do Zarządzenia Rektora nr 40/2006 z dnia 19 września 2006 r. w sprawie zasad wypełniania przez
nauczycieli akademickich niektórych obowiązków dydaktycznych i organizacyjnych.
- Dziekani poszczególnych wydziałów zaprezentowali sylwetki osób - emerytowanych profesorów Uczelni, którzy spełniając wymogi wskazane przez obowiązujący Statut Uczelni zostali wytypowani przez
Rady Wydziałów do nadania im tytułu profesora honorowego Akademii Ekonomicznej.
Z Wydziału Nauk Ekonomicznych wytypowano kandydatury profesora Bolesława Winiarskiego oraz profesora Berego Hausa, z Wydziału Inżynieryjno-Ekonomicznego kandydaturę profesor Teresy
Znamierowskiej, z Wydziału Zarządzania i Informatyki profesora Zdzisława Hellwiga. Wydział Gospodarki Regionalnej i Turystyki nie zgłosił kandydata do nadania tego honorowego tytułu, co zostało
uzasadnione krótkim okresem działalności tego Wydziału i faktem, że emerytowani profesorowie z tego Wydziału, spełniający wymogi formalne już nie żyją.
- Rektor szczegółowo uzasadnił wniosek Dziekana Wydziału Zarządzania i Informatyki w sprawie nadania odznaki Zasłużony dla Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu Panu Williamowi Minskerowi. Pan
Minsker od lat jest znaną środowisku uczelnianemu osobistością, a to za sprawą licznych inspirowanych i przeprowadzanych przez niego akcji wolontariackich na Uczelni. Od wielu lat dzięki jego
działalności wielu naszych studentów wyjechało na kilkumiesięczne staże zawodowe do Stanów Zjednoczonych, do Uniwersytetu w Pensylwanii. Pan Minsker prowadzi cykl wykładów dotyczących zasad
zarządzania i prowadzenia biznesu w Stanach Zjednoczonych, świadczy też nieodpłatnie usługi lingwistyczne dla studentów. Dzięki jego działalności rozpoczęła funkcjonowanie Rada Studencka, ciało
doradcze Rektora, zajmująca się sprawami studenckimi. Wniosek został przyjęty.
- Dziekan R.Brol przedstawił Senatorom uzasadnienie dla decyzji władz uczelni o sprzedaży domu studenckiego w Jeleniej Górze „Lubczyk”, mieszczącego się przy ulicy Wyczółkowskiego 8. Podkreślił,
że Uczelnia posiada w Jeleniej Górze jeszcze inne budynki, które mogą spełniać funkcję domu studenckiego. Zwrócił uwagę, że obecnie dom ten jest mało wykorzystywany przez studentów, a uczelnia
sporo dopłaca do kosztów jego utrzymania. Senatorowie jednogłośnie podjęli uchwałę w sprawie sprzedaży domu studenckiego „Lubczyk” w Jeleniej Górze (uchwała nr 154/06).
- Kanclerz poinformował Senatorów o stanie realizacji projektu Termomodernizacja budynków dydaktycznych H i OBR Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu. Zgodnie z informacją
uzyskaną przez Instytut Zarządzania i Samorządności wniosek aplikacyjny dotyczący tego projektu pozytywnie przeszedł w instytucji wdrażającej ocenę formalną i merytoryczną. Skutkiem tego już w
przyszłym roku nasza uczelnia uzyska fundusze unijne wspomagające realizację tej inwestycji (tj. dotację 85% kosztów kwalifikowanych).
- Dziekan J. Dziechciarz przedstawił Senatorom kandydaturę prof. dr hab. Jerzego Korczaka na stanowisko profesora zwyczajnego AE w Katedrze Teorii Informatyki w Instytucie Informatyki
Ekonomicznej na Wydziale Zarządzania i Informatyki Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
Dziekan przytoczył obszerne fragmenty z posiedzenia Komisji powołanej do rozstrzygnięcia konkursu na stanowisko profesora zwyczajnego, w którym stwierdza się, że dorobek naukowy Kandydata jest
bardzo bogaty i zróżnicowany. Lokuje się on na styku nauk ekonomicznych i ścisłych w dziedzinie informatyki stosowanej. Dominujący nurt naukowych dociekań prof. dr hab. Jerzego Korczaka można
określić jako teorię i zastosowania badawczo-praktyczne inteligentnych technologii informatycznych w gospodarce, technice i medycynie. Równoległym, stosunkowo rozległym terenem aktywności prof.
dr hab. Jerzego Korczaka – bardzo pozytywnie ocenionym przez Recenzenta – jest działalność dydaktyczna oraz w dziedzinie kształcenia kadr naukowych. Prof. dr hab. Jerzy Korczak wypromował po
„unadzwyczajnieniu” 10 doktorów, a poza tym prowadzi jeszcze 3 prace doktorskie. Ma również pod swą opieką naukową w ULP 2 habilitantów. Kandydat uczestniczył też w 27 jury prac doktorskich i w 2
jury rozpraw habilitacyjnych we Francji. Po zapoznaniu się z treścią protokołu komisji konkursowej wyrażającą bardzo pozytywną opinię dotyczącą dorobku naukowego, badawczego, dydaktycznego i
organizacyjno-administracyjnego oraz dorobku w zakresie kształcenia kadry przez Kandydata. Senatorowie przyjęli wniosek. (uchwała nr 155/06 ) .
- Dziekan J. Dziechciarz przedstawił Senatorom kandydaturę dr hab. Stanisława Chełpy na stanowisko profesora nadzwyczajnego w Katedrze Zarządzania Kadrami.
Dr hab. Stanisław Chełpa posiada duży i znaczący dorobek naukowo-badawczy, który obejmuje 105 prac opublikowanych, w tym 11 po habilitacji oraz dodatkowo 3 prace przyjęte do druku (po
recenzjach). W macierzystej Uczelni dr hab. Stanisław Chełpa prowadzi zajęcia z następujących przedmiotów: psychologia, negocjacje w biznesie, przedsiębiorczość, podejmowanie decyzji
kierowniczych, motywowanie pozamaterialne, psychologia zarządzania i zachowania organizacyjne. Dr hab. Stanisław Chełpa wypromował ok. 100 magistrantów i dyplomantów, opiniował dwie prace
doktorskie. Pod jego kierunkiem przygotowywane są dwie rozprawy doktorskie. Recenzował też publikacje zwarte i pojedyncze artykuły naukowe. Za swą dotychczasową działalność zawodową Kandydat był
wielokrotnie nagradzany przez Rektora Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Jest laureatem nagród Ministra Edukacji Narodowej i Sportu. Jego praca habilitacyjna została nagrodzona przez Komitet
Nauk Organizacji i Zarządzania PAN. Został również odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi.
Wniosek został przyjęty (uchwała nr 156/06 )
- Senatorowie wyrazili zgodę na uzupełnienie porządku posiedzenia i głosowanie nad wnioskiem Dziekana Wydziału GRiT o powołanie dr hab. Andrzeja Bąka na stanowisko profesora nadzwyczajnego w
Katedrze Ekonometrii i Informatyki Ekonomicznej na Wydziale Gospodarki Regionalnej i Turystyki Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
Dziekan R. Brol zaprezentował Senatorom sylwetkę Kandydata. Dr hab. Andrzej Bąk posiada znaczny, poważny, uznany i stale pomnażany dorobek naukowy. Uczestniczy czynnie w pracach
naukowo-badawczych oraz wykazuje umiejętności kierowania programami badawczymi. Ponadto aktywnie uczestniczy w krajowych i międzynarodowych seminariach i konferencjach naukowych, posiada poważne
i uznane osiągnięcia w pracy dydaktycznej oraz działalności na rzecz poprawy jakości kształcenia oraz w kształceniu kadr naukowych. W pełni spełnia wymagania stawiane kandydatom na stanowisko
profesora nadzwyczajnego na Wydziale GRiT. Wniosek został przyjęty (uchwała nr 157/06 ).
- Rektor poinformował Senatorów o istnieniu uzgodnionej przez członków KRASP listy priorytetowych projektów zgłoszonych do Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Stworzenie takiej
listy było możliwe dzięki inicjatywie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Projektem priorytetowym w ramach tej listy jest m. in. Budowa Dolnośląskiego Centrum Informacji Naukowej i
Ekonomicznej Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
- Profesor Styś zwrócił się do Rektora z apelem o wyrażenie przez przedstawicieli środowiska akademickiego sprzeciwu wobec zmniejszania się środków finansowych na naukę pochodzących z budżetu
państwa.
W portalu Otwarty Uniwersytet Ekonomiczny można zapoznać się z wykładem prof. Leszka Balcerowicza, wygłoszonym i gorąco przyjętym przez setki słuchaczy w
trakcie nadania Mu tytułu doktora honoris causa naszej uczelni.
Ponadto portal wzbogacił swoją listę wykładów o nową sekcję Stosunki międzynarodowe, w której znajdziemy trzy wykłady na tematy związane z globalizacją, łączeniem przedsiębiorstw i zasadami
polityki walutowej.
Otwarty Uniwersytet Ekonomiczny jest odwiedzany głównie przez czytelników z Warszawy, Śląska i Dolnego Śląska, chociaż statystyki odnotowują również wizyty z USA i Irlandii. Największym
zainteresowaniem cieszą się wykłady poświęcone finansom i zagadnieniom rynkowym. Blisko 60 procent gości wchodzi na strony www.WIEDZAinfo.pl po znalezieniu
interesujących ich tematów w wyszukiwarce Google. Co trzeci użytkownik wchodzi do portalu za pośrednictwem Neostrady. Przez niespełna miesiąc odwiedzonych zostało łącznie 2,5 tys. stron
Uniwersytetu.
W dniach 8-23 października delegacja konsorcjum wrocławskich uczelni „Study in Wrocław” przebywała w Chinach, prezentując możliwości podjęcia płatnych studiów w naszym mieście.
Delegacja odwiedziła 5 miast, w których spotkała się z przedstawicielami władz lokalnych odpowiedzialnymi za edukację, agencjami rekrutującymi na studia za granica. Z największą z nich - China
Scholarship Council (CSC) Dongfang International Center for Educational Exchange – Akademia podpisze umowę o rekrutację kandydatów na studia. Delegacja odwiedziła również wiele uczelni wyższych
rozmawiając z ich kierownictwem o możliwościach wymiany kadry i studentów. Niektóre uczelnie chińskie są zainteresowane wysyłaniem swoich pracowników na studia doktoranckie do Polski.
Podczas wizyty w Tianjin Municipal Education Commissiom podpisano wstępną umowę o współpracy z uczelniami konsorcjum „Study in Wrocław”. Komisja jest organem rządowym nadzorującym wszystkie
instytucje edukacyjne w Tianjin (miasto wydzielone na prawach prowincji). Planowane są rozmowy z władzami miejskimi Wrocławia w sprawie współpracy w zakresie edukacji. Na początek byłaby to:
- Wspólpraca Politechniki Wrocławskiej z Tianjin University of Technology w zakresie joint programmes w obszarach interesujących stronę chińską,
- możliwość powołania przez Uniwersytet we Wrocławiu Instytutu Konfucjusza przy współpracy z Tianjin University.
Wrocławianie uczestniczyli również targach edukacyjnych w Pekinie. Według relacji reprezentującego naszą uczelnię prof. Jarosława Witkowskiego, oferta Akademii Ekonomicznej w języku angielskim
cieszyła się dużym zainteresowaniem młodych Chińczyków. Dalsze rozmowy z kandydatami na studia w AE prowadzi Biuro Współpracy z Zagranicą.
Wrocławskie Uczenie planują kolejne inicjatywę mającą zachęcić młodzież z Polski do przyjazdu do naszego miasta. Już wkrótce w całej Polsce pojawi się 800 billboardów i citylightów sygnowanych
przez 7 szkół wyższych i Biuro Promocji Miasta, promujących 21 listopada jako Święto Życzliwości. W tym dniu wszyscy czytelnicy „Dziennika” znajdą w gazecie kartkę pocztową z przesłaniem od miasta
i uczelni „Znajdź się wśród życzliwych”. Do udziału w akcji włączyły się media studenckie oraz ogólnopolskie. Finał akcji odbędzie się 21 listopada w Galerii Dominikańskiej. Będzie wspólne zdjęcie,
okolicznościowa pieczątka na kartkę pocztową, specjalna ścianka do wpisywania życzliwości i wiele atrakcji. Sponsorem akcji jest Biuro Promocji Miasta Wrocławia.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego opublikowało listę rekomendowanych do finansowania ofert na wykonanie projektów badawczych, zamawianych w ramach programu „POL-POSTDOC II” (Projekty
badawcze przygotowane i realizowane przez osoby po doktoracie z zakresu nauk humanistycznych i społecznych oraz nauk ścisłych). Wśród 8 rekomendowanych znalazł się projekt realizowany na wydziale
Inżynieryjno-Ekonomicznym pod nadzorem prof. Jerzego Hanuzy pt. „Organiczne nanomateriały o ważnych zastosowaniach technicznych – sole wybranych kwasów organicznych z pochodnymi pirydynowymi; wpływ
rozmiaru ziaren na parametr materiałowe”. Kierownikiem projektu jest dr Iwona Bryndal.
ELECTROLUX sp. z o.o. zaprasza wszystkich zainteresowanych na prezentacje firmy połączoną z rekrutacją pracowników do fabryk w Oławie, Świdnicy i Żarowe. Spotkanie odbędzie się w Akademii
Ekonomicznej we wtorek: 7 listopada w Budynku A, sala 307 o godzinie 12.00. Uczestnicy spotkania winni posiadać przygotowane CV.
Electrolux poszukuje studentów i absolwentów AE, którzy byliby zainteresowani zatrudnieniem w fabrykach na Dolnym Śląsku, głownie w działach Logistyki, Zakupów i Zarządzania Materiałami do
Produkcji.
Oprócz tego prowadzony jest nabór do działów: Produkcji, Jakości, Badań i Rozwoju i innych działów technicznych.
Wykładowców i dziekanaty prosimy o przekazanie tej informacji studentom.
DCM DOLMED zaprasza Panie w wieku od 25 do 59 na bezpłatne badanie profilaktyczne w ramach „Program profilaktyczny raka szyjki macicy”. W programie mogą wziąć udział tylko te Panie, które nie miały
wykonywanej cytologii w ciągu ostatnich 3 lat.
Rezerwacja miejsc telefony: 359 33 54; 359 33 56; 355 40 34 lub osobiście w rejestracji DCM „Dolmed” S.A. ul. Legnicka 40 Wrocław.
Zaproszenia i konkursy
Do 15 listopada 2006 British Council w Warszawie przyjmuje podania o stypendia im. Josepha Conrada na studia podyplomowe w Wielkiej Brytanii oraz w ponad 100 krajach. Szczególnie preferowane są
dziedziny:
- Stosunki międzynarodowe i bezpieczeństwo międzynarodowe, w szczególności zarządzanie kryzysami międzynarodowymi oraz zwalczanie terroryzmu
- Wymiar sprawiedliwości i sprawy wewnętrzne, zwłaszcza zwalczanie zorganizowanej przestępczości
- Polityka migracyjna
- Badania nad rozwojem, w szczególności prawa człowieka oraz dobre zarządzanie
- Zrównoważony rozwój, w szczególności ekonomia środowiska, zarządzanie środowiskiem naturalnym
- Bezpieczeństwo energetyczne
- Kreowanie polityki oraz zarządzanie w sektorze nauki i innowacji
- Unia Europejska, w szczególności ekonomia polityczna z uwzględnieniem ekonomii rolnictwa
- Zarządzanie organizacją pozarządową, funkcjonowanie i rola organizacji pozarządowych we współtworzeniu społeczeństwa obywatelskiego Studia judaistyczne, język Hebrajski lub Jidysz
Wszystkie szczegóły oraz formularze zgłoszeniowe dostępne są na stronie WWW.josephconrad.edu.pl lub WWW.britishcouncil.pl oraz w Centrum Informacji British Council – tel.: 022 695 59 83/84.
Pełna informacja o stypendiach, kryteriach oraz formularz podania dostępne są na stronach British Council - www.britishcouncil.org.
Podania należy wysyłać na adres:
British Council,
Al. Jerozolimskie 59, 00-697 Warszawa
z dopiskiem: Joseph Conrad Scholarship
Inicjatywa Rządu Brytyjskiego wspierana jest finansowo także przez sektor prywatny.
W tym roku swój wkład wnoszą firmy: BP Polska i PROVIDENT Polska S.A.
Wokół nas
Zakończył Festiwal Nauki na Dolnym Śląsku. Ponad tysiąc przedstawicieli środowiska naukowego i artystycznego przygotowało ponad 650 propozycji wykładów, pokazów, warsztatów czy
koncertów i wycieczek praktycznie ze wszystkich dziedzin nauki, w tym traktujących o humanizacji nauki i technik. Tegoroczny DFN wpisał się w ramy europejskie poprzez uczestnictwo w I
Europejskim Festiwalu Nauki w ramach projektu WONDERS (Welcome to Observations, News & Demonstrations of European Research & Science) - międzynarodowym projekcie European Science
Events Association (EUSCEA), którego jest członkiem. Mieliśmy we Wrocławiu wystawę "Fusion Expo - Energia Gwiazd", współorganizowaną przez EFDA (European Fusion Development Agreement).
Po raz pierwszy w historii Festiwalu odwiedzono szkoły podstawowe i gimnazjalne, jako wspólny projekt z Wydziałem Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia. Drużyny festiwalowe zostały przyjęte bardzo
życzliwie.
W dniach 16-17 listopada 2006 r. pod honorowanym patronatem Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego odbędzie się w Warszawie Konferencja Inaugurująca 7. Program Ramowy w Polsce.
Szczegółowe informacje na stronie: http://www.kpk.gov.pl/inauguracja7pr/
Przypominamy, że 15 grudnia mija termin zgłaszania kandydatów do nagród Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia naukowe lub naukowo-techniczne Więcej informacji tutaj.
6 listopada w Warszawie odbędzie się konferencja pt. "Projekty badawcze rozwojowe - internetowy nabór wniosków", kierowana do osób ubiegających się o finansowanie projektów
badawczych rozwojowych. Więcej informacji tutaj.
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego ustanowił przedsięwzięcie "Wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej". W ramach przedsięwzięcia można będzie uzyskać
dofinansowanie następujących rodzajów zadań:
- tworzenie i wdrażanie uczelnianych systemów komercjalizacji technologii;
- przygotowanie i wdrożenie procedur zarządzania własnością intelektualną na uczelniach;
- tworzenie i obsługa baz danych zawierających informacje o wynikach prac badawczych;
- wynajem aparatury badawczej uczelni przedsiębiorstwom prowadzącym działalność w oparciu o wyniki badań naukowych powstających na uczelni oraz komercjalizujących wiedzę i umiejętności
uczelnianych zespołów badawczych;
- usługi doradcze i szkoleniowe;
- koszty udziału w wystawach i targach;
- działalności informacyjno – promocyjna na uczelniach;
- wynajem pomieszczeń
Więcej informacji tutaj.