Do zadań Centrum Jakości Kształcenia należy:
-
wspieranie procesów doskonalenia jakości kształcenia na Uczelni;
-
współtworzenie Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia;
-
monitorowanie jakości kształcenia na wszystkich formach studiów poprzez system ankietowania studentów (współpraca m.in. z Samorządem Studentów oraz Biurem Analiz i
Sprawozdawczości);
-
udział w tworzeniu kwestionariuszy ankietowych (opracowywanie treści kwestionariuszy, organizacja procesu ankietyzacji);
-
systematyczne gromadzenie opinii od kandydatów na studia, absolwentów i pracodawców (współpraca m.in. z Biurem Rekrutacji, Biurem Karier, Stowarzyszeniem Absolwentów);
-
prace techniczne związane z opracowywaniem wyników badań dla potrzeb decyzyjnych władz Uczelni (sporządzanie tabel wynikowych, udział w przygotowywaniu edytorskiej wersji
opracowań);
-
udział w przygotowywaniu materiałów w procedurach akredytacji; gromadzenie i przechowywanie danych ogólnouczelnianych, niezbędnych w procesie akredytacji,współpraca w tym
zakresie z kierunkowymi zespołami ds. akredytacji, menedżerami kierunków oraz z Dziekanem ds. Kształcenia i Dziekanem Filii;
-
udział w opracowywaniu analiz wyników postępowań akredytacyjnych (przygotowywanie zestawień wyników postępowań akredytacyjnych, analizy porównawcze w przekroju kierunków);
-
obsługa uczelnianych seminariów i konferencji dydaktycznych (opracowywanie programów konferencji, przygotowywanie zaproszeń, prace organizacyjne);
-
wsparcie weryfikacji prac dyplomowych z punktu widzenia przestrzegania praw autorskich;
-
opracowywanie i aktualizacja procedur projektowania i modyfikowania programów kształcenia w oparciu o informacje pochodzące od interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych;
-
rekomendowanie i wdrażanie do procesu dydaktycznego nowoczesnych metod dydaktycznych, wsparcie kadry dydaktycznej w realizacji niestandardowych metod kształcenia.