- organizowanie i koordynacja pracy Rady Kierunku;
- nadzór nad jakością kształcenia na kierunku i wprowadzanie działań korygujących;
- współpraca z Centrum Promocji w zakresie promocji kierunku;
- wyznaczanie obsady zajęć dydaktycznych na kierunku;
- przygotowywanie, w porozumieniu z Dziekanem ds. Kształcenia/Dziekanem Filii, dokumentacji niezbędnej do akredytacji kierunków przez PKA, przy wsparciu innych jednostek organizacyjnych
Uczelni;
- weryfikacja i zatwierdzenie oferty seminaryjnej pod kątem zgodności z efektami uczenia się obowiązującymi na kierunku oraz jakości kształcenia;
- podejmowanie decyzji dotyczących zatwierdzania tematów prac dyplomowych pod względem zgodności z efektami uczenia określonymi dla kierunku;
- wsparcie Dziekana ds. Studenckich/ Dziekana Filii w zakresie wyznaczania promotorów i recenzentów prac dyplomowych;
- wsparcie Dziekana ds. Kształcenia/Dziekana Filii w zakresie zapewnienia zastępstw za prowadzących zajęcia dydaktyczne na czas ich nieobecności;
- podejmowanie decyzji w zakresie obsady autorów sylabusów przedmiotów realizowanych na kierunku;
- weryfikacja i zatwierdzanie sylabusów przedmiotów realizowanych na kierunku;
- dbałość o jakość dokumentacji dotyczących programu kształcenia na kierunku;
- współpraca z Pełnomocnikiem Rektora ds. Działalności Naukowej Studentów w zakresie wydawania publikacji studentów w serii Debiuty Studenckie.
Menedżer może:
- inicjować modyfikację istniejących kierunków kształcenia w porozumieniu z Dziekanem ds. Kształcenia, zgodnie z zapotrzebowaniem rynku pracy oraz misją i strategią Uczelni;
- określać szczegółowe standardy prac dyplomowych na kierunku;
- podejmować decyzje o trybie prowadzenia zajęć przy wykorzystaniu metod i technik kształcenia na odległość, na zasadach określonych w odrębnym zarządzeniu Rektora;
- sprawować nadzór nad odpowiednim zaplanowaniem zajęć dydaktycznych w sposób adekwatny do potrzeb zapewnienia jakości kształcenia.
Menedżer kierunku ma prawo zlecania członkom Rady Kierunku wykonanie zadań z zakresu
działania tej rady.
Do zadań
Rady Menedżerów/Rady Menedżerów Filii należą w szczególności:
- opracowywanie projektów regulacji dotyczących kształcenia w Uczelni w ramach studiów I i II stopnia z wyłączeniem regulaminu
studiów,
- monitorowanie rynku edukacyjnego oraz proponowanie nowych kierunków kształcenia, zgodnie z potrzebami rynku pracy,
- ustalanie zasad zapisów na seminaria dyplomowe oraz zasad wyboru specjalności, modułów i ścieżek kształcenia w porozumieniu z
dziekanem właściwym ds. studenckich.