Centrum DT HUB - metodyka DT
Design Thinking (DT) to usystematyzowane podejście do tworzenia innowacyjnych, niestandardowych rozwiązań,
które odpowiadają na rzeczywiste potrzeby użytkowników.
DT to zorientowany na człowieka iteracyjny proces twórczy, opierający się na obserwacji i głębokim zrozumieniu potrzeb użytkownika, współpracy,
szybkiej nauce, wizualizacji pomysłów, częstym prototypowaniu i zbieraniu feedbacku.
DT to podejście, które zawiera i równoważy analityczne i kreatywne procesy myślowe interdyscyplinarnego zespołu, prowadząc do rozwiązań:
-
ekonomicznie uzasadnionych,
-
pożądanych przez użytkowników,
-
oraz technologicznie wykonalnych.
DT – do czego służy
Metodyka Design Thinking cieszy się wciąż rosnącą popularnością i przynosi szereg korzyści.
-
Stawiając człowieka w centrum uwagi, pozwala tworzyć rozwiązania odpowiadające na jego rzeczywiste potrzeby oraz sprzyja
innowacyjności.
-
Uruchamia naturalną kreatywność, zwiększając szansę na stworzenie nowatorskich, oryginalnych rozwiązań.
-
Design Thinking nadaje strukturę procesowi twórczemu – łączy chaos z porządkiem, intuicję z logiką, serce z rozumem.
-
Umożliwia także głębszy wgląd, lepsze zrozumienie wyzwania i uzyskanie efektu synergii, przy wykorzystaniu potencjału pracy zespołowej (wzajemna
inspiracja), integruje różnorodne doświadczenia i pozwala czerpać z wielu perspektyw (interdyscyplinarny zespół).
-
Zwiększając motywację i zaangażowanie członków zespołu projektowego, wymusza bardziej produktywną pracę (szybciej przynosi efekty).
-
Pozwala na ciągłą weryfikację wyobrażeń z rzeczywistością i uczenie się na wczesnych, niedrogich błędach (oszczędza zasoby).
-
Zmniejsza ryzyko porażki, testując pomysły zanim zostaną oficjalnie wprowadzone na rynek.
-
Usprawnia poszukiwanie rozwiązań dla rzeczywistych problemów – składa się ono z dwóch faz: [1] określenie rzeczywistego problemu i [2]
znalezienie właściwego rozwiązania.
DT – etapy procesu
by DT HUB
DT – skąd się wzięło
DT to metodyka zaczerpnięta z branży kreatywnej skupiająca się na rozwiązywaniu problemów biznesowych. Jej popularyzację
przypisuje się firmie projektowej IDEO, której szefowie pisali o DT jako o: „przekazaniu narzędzi designerów w ręce osób, które nigdy nie uważały się za związane w jakikolwiek sposób z
designem, oraz na zastosowaniu tych narzędzi do zdecydowanie szerszego spectrum problemów”.
Masz pytania?
Skontaktuj się z nami