W dniach 25-26 listopada 2015 na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu odbyły się wyjątkowe warsztaty edukacyjne dla studentów „Bezpieczeństwo danych we współczesnym przedsiębiorstwie”, które
zorganizowane zostały przez Departament Resiliency Services firmy IBM we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu.
Połączenie najnowszej myśli technologicznej i bogatej oferty oprogramowania firmy IBM pozwoliło zainteresowanym studentom odbyć ciekawe i bardzo przydatne warsztaty, poznać możliwości użytecznych i
popularnych obecnie technologii informacyjnych, zaznajomić się z wielką korporacją jaką jest IBM oraz wykazać się kreatywnością i zaangażowaniem w rozwiązywaniu przygotowanych zadań IT związanych w
głównej mierze z bezpieczeństwem danych.
Zakres warsztatów bezpośrednio dotyczył działalności i zadań realizowanych przez Departament Resiliency Services firmy IBM, w tym przede wszystkim nowych scenariuszy działań w zakresie usług IT oraz
analizy danych przedsiębiorstw.
Warsztaty składały się z dwóch części. Celem pierwszej z nich było:
• zapoznanie studentów z nową strategią IBM dotyczącą takich obszarów jak praca w chmurze obliczeniowej (Cloud), analityka (Analytics), mobilność (Mobile), społeczności (Social),
bezpieczeństwo (Security).
• prezentacja nowego podejścia do usług IT, wyzwań w zakresie analizy danych (w tym analiz poznawczych (Cognitive Analysis).
• przedstawienie zasad i narzędzi pracy stosowanych w Departamencie Resiliency Services firmy IBM,
• zapoznanie studentów z oprogramowaniem do odzyskiwania danych wykorzystywanym przez IBM w skali globalnej.
Druga część warsztatów miała charakter czysto praktyczny i polegała na grupowej analizie przypadków (case studies) z takich obszarów zarządzania bezpieczeństwem danych przedsiębiorstwa jak:
Zarządzanie Zmianą (Change Management), Zarządzanie Incydentami (Incident Management) oraz Zarządzanie Problemami (Problem Management). Poruszone zostały również kwestie związane z kulturą w
działalności przedsiębiorstwa na przykładzie firmy IBM i Departamentu Resiliency Services.
Warsztaty przeprowadzone zostały przez pracowników Departamentu Resiliency Services: Angelo Primante (Resiliency Services Manager), Aleksandrę Gudecką, Katarzynę Mazurek (Change Manager, Incident
Manager), Gabrielę Lasz (Change Manager, Incident Manager), Katarzynę Popkowską (Service Management Subject Matter Expert), Bartosza Paprockiego (Problem Manager) oraz Andrea Mariotti (Delivery
Analyst).
Organizacja warsztatów odbyła się we współpracy z dr Mają Leszczyńską oraz dr. Karolem Łopacińskim z Katedry Systemów Informacyjnych Uniwersytetu Ekonomicznego kierowanej przez prof. Leszka A.
Maciaszka.
Nagrodą dla najlepszego uczestnika warsztatów było zatrudnienie w Departamencie Resiliency Services firmy IBM we Wrocławiu. Ponadto wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty uczestnictwa w
warsztatach.