SENACKA KOMISJA DS. DOBRYCH PRAKTYK AKADEMICKICH
_______________________________________________
SZANOWNI PAŃSTWO - Koleżanki i Koledzy
15 maja rozpoczynamy ważną AKCJĘ SPOŁECZNĄ na Naszym Uniwersytecie. Przez dwa tygodnie będziemy próbowali rozpoznać te zjawiska w życiu Uczelni, które nam, Nauczycielom Akademickim, najbardziej przeszkadzają w normalnej pracy ze studentami, w prowadzeniu badań naukowych, a także w zapewnieniu właściwej jakości naszych wzajemnych relacji. Zjawiska te w naszej dość nietypowej ankiecie nazywamy ZŁYMI PRAKTYKAMI AKADEMICKIMI. Jeśli je wspólnie zidentyfikujemy, to te działania, procedury czy rozwiązania powinny być jak najszybciej wyeliminowane z życia Naszego Uniwersytetu. Jeśli tego nie zrobimy teraz, to często obserwowane, nie tylko na Naszej Uczelni, bezproduktywne narzekania będą nadal miały miejsce, wpływając destrukcyjnie na atmosferę i poczucie bezpieczeństwa naszej pracy, nierzadko przy biernej akceptacji zjawisk, które można z pewnością wyeliminować lub zminimalizować.
Jest to tylko jedna strona procesu ciągłego DOSKONALENIA funkcjonowania UE, który chcemy wspierać w oparciu o uniwersalne, etyczne wartości akademickie. Druga strona tego procesu to identyfikacja tego co powinny być utrzymywane, rozwijane oraz upowszechniane i co nazywany w naszej ankiecie DOBRYMI PRAKTYKAMI ADADEMICKIMI - chodzi tu nie tylko o te praktyki, które obserwujemy na Naszej Uczelni, ale także te, które występują w innych uczelniach i które warto przenieść do funkcjonowania Naszego Uniwersytetu. Bardzo liczymy na tego typu sugestie i podpowiedzi !
W celu zapewnienia anonimowości ankieta będzie realizowana na wszystkich Wydziałach i w jednostkach międzywydziałowych UE z możliwością wykorzystania trzech komplementarnych form wypełniania i przekazywania ankiet:
- zbiorowe - na zebraniu Katedry (zakładu, instytutu, studium) - wypełnianie ankiety jako wynik dyskusji pracowników tej jednostki nt. dobrych i złych praktyk akademickich oraz wrzucanie wypełnionej ankiety do wystawionych na UE urn lub jej wysłanie na adres: tadeusz.borys@ue.wroc.pl;
- indywidualne wypełnianie ankiet i ich wysyłanie pocztą elektroniczną do sekretariatów Katedr zakładu, instytutu, studium), załączenieczenie ich - w celu zapewnienia
anonimowości - w jeden folder i wysyłanie ich na adres: tadeusz.borys@ue.wroc.pl;
- indywidualne wypełnianie ankiet i ich wrzucania do wystawionych na wydziale urn.
Ankietę można pobrać TUTAJ.