Ogólnopolski konkurs zarządzania przedsiębiorstwem GMC wygrali studenci SGH, najmłodsi uczestnicy konkursu. Oprócz studentów SGH bardzo licznie startowali również studenci z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz z Politechniki Łódzkiej.
Według rankingu GMC Academics, przeprowadzonego wśród blisko 3000 studentów podczas konkursu GMC najliczniejszą grupę reprezentowali studenci SGH (37 drużyn, każda drużyna składa się od 3 do 5 osób). Na kolejnych miejscach uplasowały się Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu (27 drużyn), Politechnika Łódzka (20 drużyn), Uniwersytet Gdański (17 drużyn), Politechnika Warszawska (16 drużyn).
Global Management Challenge to największy na świecie (obecny w ponad 40 krajach) konkurs zarządzania przedsiębiorstwem. W konkursie uczestniczą zespoły studenckie, jak również doświadczeni pracownicy firm. Studenci startują, ponieważ są finansowani przez sponsorów, m.in.: KPMG, Bank Zachodni WBK, Orange Polska, Accelor Mittal. To firmy postrzegane jako atrakcyjni pracodawcy, dlatego studenci starają się osiągać jak najlepsze wyniki w konkursie, aby wykazać się przed nimi wiedza i umiejętnościami. W każdym roku liczba uczestników w Polsce wzrasta, dzięki prestiżowi, jaki konkurs zyskał na polskim rynku.
Teraźniejszym problemem jest brak dobrej i jasnej komunikacji pomiędzy środowiskiem studentów a światem pracodawców. Programy takie jak GMC, Enactus, Grasz o Staż, czy
też Studenckie Targi Pracy budują pomost między tymi środowiskami. Studenci, aby znaleźć dobrą i satysfakcjonującą pracę muszą wykazać się ponadprzeciętnymi umiejętnościami. Pracodawcy mają bardzo
wysokie wymagania wobec kandydatów z uczelni, oczekują nie tylko solidnego wykształcenia i znajomości języków, ale również kreatywności, zaangażowania, orientacji na cel, a przy tym samodzielności.
Pracodawcy wskazują też, że studenci mają nieraz zbyt duże oczekiwania, i nie znają realiów biznesowych, nie mają doświadczenia. Z kolei studenci muszą bardzo dużo starań dołożyć do tego, aby
wykazać się na rynku pracy i odróżnić od rówieśników, zwrócić na siebie uwagę. Dlatego wszystkie dodatkowe wydarzenia, które dają możliwość spotkania z aktywnymi studentami to dla pracodawcy
idealna możliwość do poznania wartościowych kandydatów, a w późniejszym czasie do zaoferowania im stażu czy pracy.
W najbliższych latach zarówno pracodawcy, jak i uczelnie staną przed wyzwaniem niżu demograficznego. Dla pracodawców będzie on oznaczał jeszcze większe utrudnienie w znalezieniu odpowiedniej ilości
najlepszych absolwentów. Firmy będą musiały wzmocnić swoją efektywność w docieraniu do studentów i wyszukiwaniu kandydatów. Dla uczelni celem będzie pozyskanie jak największej liczby studentów.
Oznacza to, że pozostaną tylko najlepsze i najsilniejsze uczelnie w Polsce. Te będą musiały aktywnie i dynamicznie odpowiadać na zapotrzebowania rynku, otwierać nowe kierunki, wychodzić naprzeciw
oczekiwaniom pracodawców i potrzebom studentów. Projekty łączące środowiska biznesowa z akademickimi będą się intensywnie rozwijały, ponieważ zmniejszają dystans między studentami a
pracodawcami.
Dyplom dla Uniwersytetu Ekonomicznego