Wyślij PIT przez Internet. Przyjdź na Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu,budynek A, sala 214.
Skorzystaj z pomocy ekspertów Izby Skarbowej we Wrocławiu i wyślij PIT szybko i bezpiecznie przez internet
Zapraszamy 18 i 19 marca 2014 r. o godzinie 13:15 na wykład poświęcony systemowi e-Deklaracje.
Po wykładzie do godziny 17:00 eksperci fiskusa pomogą prawidłowo się rozliczyć oraz złożyć zeznanie drogą elektroniczną.
Aby sprawnie wypełnić PIT zabierz ze sobą:
- dowód osobisty,
- NIP (tylko w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą lub zarejestrowanych płatników podatku od towarów i usług albo płatników składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne za
zatrudnionego pracownika),
- informacje otrzymane od płatników (formularze PIT-11, PIT-8C, PIT 40A/11A),
- dokumenty potwierdzające dokonanie wpłat zaliczek na podatek dochodowy oraz składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne za 2013 rok, gdy zostały one opłacone samodzielnie.
Pamiętaj!! By podpisać zeznanie musisz znać kwotę przychodu wykazaną w określonej pozycji zeznania lub rocznego rozliczenia podatku za rok poprzedni czyli za 2012:
- poz. 42 - zeznanie PIT–28,
- poz. 82 albo poz. 125 jeżeli podatnik w zeznaniu za rok 2012 występuje jako małżonek – zeznanie PIT-36
- poz. 23 lub poz. 28 – zeznanie PIT-36L,
- poz. 60 albo poz. 87 jeżeli podatnik w zeznaniu za rok 2012 występuje jako małżonek – zeznanie PIT-37,
- poz. 24 – zeznanie PIT-38,
- poz. 20 – zeznanie PIT-39,
- poz. 62 – roczne obliczenie podatku PIT-40,
- poz. 33 – roczne obliczenie podatku PIT-40A.
W przypadku gdy za rok 2012 nie zostało złożone żadne z zeznań lub rocznych obliczeń podatku należy wpisać wartość "0" (zero).
Dlaczego warto złożyć zeznanie drogą elektroniczną?
Rozliczenie w formie elektronicznej to najszybszy i najprostszy sposób złożenia zeznania rocznego. Przez Internet, bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego można wysłać: PIT-28, PIT-36, PIT-36L,
PIT-37, PIT-38, PIT-39, PIT-16A, PIT-19A wraz z załącznikami. W ten sam sposób składa się również korektę tych deklaracji. Dodatkowo system gwarantuje bezpieczeństwo przesyłanych danych. Dzięki
wymogowi autoryzacji deklaracji do minimum spada ryzyko, że ktoś się podszyje pod podatnika. Potwierdzeniem złożenia deklaracji jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO). Traktowane jest ono na równi
z dowodem nadania listu poleconego czy potwierdzeniem złożenia zeznania bezpośrednio w urzędzie skarbowym.
Do wysłania powyższych deklaracji podatkowych należy:
- posiadać dostęp do Internetu,
- przygotować dane, które zabezpieczają autentyczność składanej deklaracji:
- PESEL,
- NIP (jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą albo jesteś zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług albo płatnikiem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne za
zatrudnionego pracownika),
- imię i nazwisko,
- datę urodzenia,
- kwotę przychodu wykazaną w zeznaniu rocznym za 2012 rok.
System e-Deklaracje jest bezpieczny i całkowicie darmowy, a Twoje zeznanie zostanie przesłane bezpośrednio do urzędu skarbowego. Pamiętaj jednak, że gwarancję bezpieczeństwa dają tylko te
formularze, które zostały pobrane ze strony systemu e-Deklaracje na
www.finanse.mf.gov.pl
PIT przez Internet w pięciu krokach:
- wejdź na stronę systemu e-Deklaracje na www.finanse.mf.gov.pl, pobierz i zainstaluj z zakładki Do pobrania aplikację e-Dekleracje Desktop lub wtyczkę (plug-in),
- wypełnij odpowiedni formularz w aplikacji e-Deklaracje Desktop lub pobierz formularz z zakładki – Formularze , a następnie go wypełnij,
- podpisz go wpisując kwotę przychodu wykazaną w zeznaniu rocznym za 2012 rok,
- wyślij dokument,
- pobierz i zachowaj Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO). Jest ono dowodem traktowanym na równi z dowodem nadania listu poleconego, czy potwierdzeniem złożenia PIT-u w urzędzie skarbowym.
W przypadku pojawienia się wątpliwości zawsze możesz skorzystać z instrukcji obsługi formularzy interaktywnych zamieszczonej na stronie systemu e-Deklaracje na www.finanse.mf.gov.pl(zakładka –
Instrukcje).
Jest wiele korzyści wynikających ze złożenia deklaracji w formie elektronicznej:
- oszczędność czasu,
- niższe koszty złożenia deklaracji podatkowej,
- łatwość wypełnienia,
- bezpieczeństwo przesyłanych danych,
- gwarancja poprawności składanej deklaracji,
- szybszy zwrot nadpłaty,
- ochrona środowiska,
- otrzymanie potwierdzenia złożenia deklaracji bez wychodzenia z domu.