Nowoczesna uczelnia, to uniwersytet oparty na konwergencji wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych. Gruntowne przygotowanie studentów do uczestnictwa w realiach współczesnej gospodarki
rynkowej wymaga od kadr podejmowania wyzwań, które zmienią d
otychczasowy system edukacji. Dostrzegając potrzebę zmian, Uniwersytet Ekonomiczny
we Wrocławiu opracował i podjął się realizacji projektu Kuźnia Kadr 3.
W ramach projektu Kuźnia Kadr 3 nasze działania skoncentrowaliśmy na dwóch obszarach:
• zmniejszenie odsetka studentów rezygnujących po pierwszym roku studiów oraz lepsze przygotowanie studentów i absolwentów do wejścia na rynek pracy,
• przygotowanie i uruchomienie studiów niestacjonarnych II stopnia na specjalności Skarbowość na Wydziale Nauk Ekonomicznych dedykowanych służbom skarbowym.
Projekt Kuźnia Kadr 3 realizowany był w okresie 1 stycznia 2010 – 31 marca 2013. Kwota dofinansowania wynosiła 14.600.000, a z różnych działań skorzystało w sumie 4.293 osoby.
Wśród form wsparcia mających zapewnić lepszy start na rynku pracy znajdowały się następujące:
• zajęcia wyrównawcze z matematyki i fizyki (1.156 uczestników),
• szkolenia rozwijające kompetencje miękkie (798 uczestników),
• coaching kariery (80 uczestników),
• wykłady otwarte praktyków biznesu (279 uczestników),
• seminaria z praktykami biznesu (580 uczestników),
• płatne staże (1.790 uczestników)
Dwuletnie studia niestacjonarne II stopnia na kierunku Finanse i Rachunkowość o specjalności Skarbowość, prowadzone były na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego
we Wrocławiu. Studia stanowiły formę podniesienia kwalifikacji zarówno osób zatrudnionych w służbach skarbowych jak i zainteresowanych tą szczególną dziedziną finansów. Zrealizowane zostały 3 edycje
studiów, z których w sumie skorzystało 408 osób.
Realizacja projektu pozwoliła na nawiązanie dialogu między uczelnią, studentami oraz pracodawcami. Sukces Kuźni Kadr 3 przełożył się więc nie tylko na mierzalne wyniki, ale na
urzeczywistnienie wizji budowania gospodarki opartej na wiedzy. Realny przepływ informacji i zaufanie między uczelnią a pracodawcami ma z kolei duży wpływ na przygotowanie studentów do wejścia na
rynek pracy i ich świadomość potrzeby kształtowania własnej kariery zawodowej. Doświadczenia z realizacji projektu oraz wypracowane dobre wzorce wdrażamy w kolejnych edycjach Kuźni.