CIMA Global Business Challenge wyławia talenty!
Ruszyła kolejna, druga w Polsce i piąta na świecie, edycja międzynarodowego konkursu Global Business Challenge organizowanego przez Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA (Chartered Institute of
Management Accountants).
GBC to pasjonujący konkurs organizowany we współpracy z firmą Barclays, który co roku przyciąga studentów z całego świata, m.in. Wielkiej Brytanii, Hong Kongu, Afryki Południowej i Rosji. W 2012 roku
po raz pierwszy w konkursie wzięli udział studenci z Polski. Drużyna „Business Warriors” z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu – finaliści polskiej edycji konkursu Global Business Challenge – w
globalnym finale konkursu byli bardzo blisko wygranej, ostatecznie zajęli miejsce tuż za podium. – „Konkurs GBC nie tylko pozwala wyłonić najbardziej utalentowanych młodych ludzi, ale stanowi również
platformę wymiany doświadczeń i kontaktów między przedstawicielami młodego pokolenia i biznesu oraz stwarza możliwość wskoczenia na wyższy poziom rozwoju kariery zawodowej i zrealizowania swoich
marzeń już w trakcie studiów“ – komentuje Jakub Bejnarowicz, Country Manager CIMA Polska.
Partnerami polskiej edycji konkursu są Unilever, Infosys oraz Deloitte. Patronami medialnymi konkursu są Rzeczpospolita, Magazyn Płyń POD PRĄD, Eurostudent oraz portale karierawfinansach.pl,
Pracuj.pl i dlastudenta.pl. Finaliści konkursu staną przed możliwością ubiegania się o praktyki w organizacjach partnerskich konkursu.
Na czym polega konkurs GBC?
W konkursie GBC mogą wziąć udział studenci dziennych, wieczorowych i zaocznych studiów licencjackich, niezależnie od studiowanego kierunku. Studenci tworzą drużyny, które mogę być rekomendowane lub
prowadzone przez wykładowców uczelni wyższych. – Po zarejestrowaniu się, zadaniem grup studentów jest opracowanie analizy rzeczywistej sytuacji biznesowej (case study) i zaproponowanie rozwiązania
problemu. Następnie prace są oceniane przez sędziów – ekspertów z branży – i cztery najlepsze drużyny zostają zakwalifikowane do udziału w finale regionalnym. Zwycięska drużyna polskiego finału
będzie reprezentowała Polskę w światowym finale konkursu, który obędzie się latem 2013 r. w Johannesburgu w Republice Południowej Afryki – mówi Jakub Bejnarowicz.
1. Pierwszy etap konkursu – analiza studium przypadku
Po dokonaniu rejestracji (każda drużyna rejestruje się jako grupa czteroosobowa), zespół otrzymuje dostęp do materiałów konkursowych, na podstawie których musi przygotować raport o długości 3000
słów. Materiały konkursowe zawierają studium przypadku (case study), scenariusz oraz wskazówki techniczne dot. dokumentu.
Rejestracji należy dokonać do 8 marca 2013, zgłoszone drużyny powinny przesłać opracowany raport do 5 kwietnia 2013.
2. Drugi etap konkursu – streszczenie i prezentacja (finał krajowy)
Cztery drużyny zakwalifikują się do finału krajowego. W ramach konkursu będą musiały przygotować dwustronicowe streszczenie i prezentację wcześniej przygotowanego raportu oraz przedstawić drużynę za
pośrednictwem nagrania video, zgodnie z otrzymanym briefem. W dniu krajowego finału, 5 czerwca 2013 roku, każda z drużyn wygłosi prezentację ustną przed jury konkursu składającego się z
przedstawicieli czołowych firm lokalnych i członków CIMA oraz weźmie udział w sesji Q&A.
3. Trzeci etap konkursu – prezentacja (finał globalny)
Zwycięska drużyna z każdego kraju na za¬proszenie CIMA poleci do Johannesburga w Republice Południowej Afryki, aby zmierzyć się z innymi finalistami konkursu. Finał globalny trwa dwa dni; w tym
czasie każda z 25 drużyn reprezentujących różne kraje weźmie udział w sesji Q&A po zakończeniu swojej prezentacji. Najlepsza z drużyn otrzyma atrakcyjne nagrody oraz certyfikaty.
Studenci z nagrodzonej drużyny oraz najlepszy prezenter będą mieli możliwość ubiegania się o praktyki w firmach partnerskich konkursu. Ponadto wszyscy uczestnicy warszawskiego finału otrzymają cenne
nagrody oraz pamiątkowe dyplomy.
Więcej informacji nt. kolejnej edycji konkursu GBC można znaleźć na stronie www.cimaglobal.com/gbcpoland. Zainteresowanych uczestnictwem w konkursie GBC prosimy o kontakt z polskim biurem CIMA w
Warszawie, tel: 22 528 66 52, e-mail:
gbcpoland@cimaglobal.com
Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) to instytut zajmujący się kształceniem profesjonalistów z dziedziny zarządzania finansami. Oferuje międzynarodowy program kwalifikacji
zawodowych w dziedzinie tzw. rachunkowości zarządczej (ang. management accountancy). CIMA gromadzi obecnie 195,000 członków oraz studentów w 176 krajach świata. Program szkoleniowy poświęcony jest
wyłącznie kształceniu specjalistów na potrzeby pracy w środowisku biznesowym. Głównym obszarem zainteresowania CIMA jako kwalifikacji jest zarządzanie przedsiębiorstwem i rola strategicznej
informacji zarządczej w tym procesie. Kwalifikacja CIMA popularna jest wśród konsultantów, doradców finansowych, kadry kierowniczej odpowiedzialnej za procesy planowania i kontroli oraz osoby
decydujące o strategii firmy. Więcej informacji na temat CIMA znaleźć można pod adresem www.cimaglobal.com.
Dodatkowych informacji udziela:
Natalia Lewandowska
Vision Group
tel. +48 22 642 77 74
mob. 604 131 100
e-mail: n.lewandowska@visiongroup.pl