16 i 17 listopada w Centrum Kongresowym ICE Kraków odbędzie się szósta edycja Open Eyes Economy Summit – Międzynarodowego Kongresu Ekonomii Wartości. Jeden z największych i najbardziej nietypowych
kongresów w Polsce po raz kolejny przyciągnie do Krakowa znane autorytety z życia społecznego oraz zgromadzi międzynarodową widownię, która – podobnie jak w ubiegłym roku – będzie mogła
uczestniczyć w wydarzeniu dzięki wirtualnej platformie streamingowej. Rejestracja na wydarzenie odbywa się na platformie Live OEES (live.oees.pl).
Sesję specjalną: Gospodarka obiegu zamkniętego – nadzieje i złudzenia poprowadzi prof. dr hab. Bożena Ryszawska – Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Uczestnikami dyskusji będą:
- Dominika Bettman – Członkini Rady Programowej OEES
- Anna Kornecka – Stowarzyszenie Program Czysta Polska
- prof. UG dr hab. Maciej Nyka – Uniwersytet Gdański
- Aleksandra Just – studentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie; członkini SKN EP
- dr Sandra Piesik – Dyrektor, 3 ideas B.V. Amsterdam; konsultantka UN-HABITAT
Gospodarka Obiegu Zamkniętego(GOZ) wydaje się dobrą i logiczną odpowiedzią na globalne, europejskie i krajowe problemy gospodarcze (np. wzrost cen surowców), zagrożenia klimatyczne i społeczne
(rosnące koszty życia, marnotrawstwo żywności, planowana awaryjność i nietrwałość produktów czy zbyt duża ilość opakowań).
W transformacji w stronę GOZ uczestniczą aktorzy życia gospodarczego i społecznego: państwa, miasta i gminy, przedsiębiorstwa, konsumenci, obywatele, organizacje społeczne.
W trakcie debaty odpowiemy na pytani
- Jakie korzyści mogą mieć i jakie koszty muszą ponieść różni interesariusze transformacji? Kto jest głównym driverem przechodzenia do GOZ?
- Jakie są kluczowe korzyści i koszty z wprowadzenia zasad gospodarki o obiegu zamkniętym dla przedsiębiorstw?
- Jakie są kluczowe korzyści z wprowadzenia zasad gospodarki o obiegu zamkniętym dla konsumentów? są wspólne interesy i cele w realizacji GOZ dla wszystkich aktorów?
- Jakie sektory przemysłu lub obszary życia społecznego są najbardziej zaawansowane we wdrażaniu GOZ?
- Czy Pokolenie Z poprzez wyznawane wartości (konsumpcja nie jest podstawą prestiżu) i przyjmowane postawy (korzystanie z usług dostępu i narzędzia cyfrowe) staje się naturalnym zwolennikiem
GOZ?
- Czy pandemia zwiększyła szansę na GOZ?
- Czy Polska jest opóźniona w implementacji GOZ?
- Czy zdążymy wdrożyć GOZ (w Polsce) przed katastrofą klimatyczną w świetle COP 26?