Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. oraz Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego, działając we współpracy z partnerami merytorycznymi: Wydziałem Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu
Warszawskiego, Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Instytutem Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk, Szkołą Główną Handlową w Warszawie, Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie
S.A., Deutsche Bank PBC S.A., Brief for Poland oraz Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości zapraszają do udziału w II edycji „
Konkursu na najlepszą pracę magisterską dotyczącą
promocji polskiej gospodarki”, który został objęty Honorowym Patronatem Ministra Gospodarki.
Organizatorzy konkursu świadomi konieczności promocji polskiej gospodarki – tak w kraju, jak i za granicą, zainicjowali projekt, którego głównym celem jest popularyzacja tematyki promocji polskiej
gospodarki oraz wspomaganie procesu pozyskiwania nowoczesnych kadr dla potrzeb marketingu narodowego Polski.
Konkurs służy popularyzacji tematyki promocji rozwoju polskiej gospodarki, problemów marketingu narodowego,marki dla Polski i tworzenia podstaw systematycznego, dynamicznego rozwoju naszego kraju.
Istotnymi aspektami konkursu jest wyróżnienie utalentowanych absolwentów szkół wyższych oraz wspomaganie procesu edukacji nowoczesnych kadr dla marketingu narodowego Polski.
Na autorów najlepszych prac czeka fundusz nagród w wysokości 10.000 zł ufundowany przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych, a także praktyki w PAIiIZ, jak również możliwość
publikacji fragmentów zwycięskich prac w czasopiśmie naukowym „Ekonomia” wydawanym przez Wydział Nauk Ekonomicznych UW.
Dodatkowy fundusz nagród w wysokości 10.000 zł ustanowił Minister Gospodarki w celu nagrodzenia najlepszych prac o tematyce dotyczącej promocji eksportu.
Temat Konkursu obejmuje w szczególności (nie wyłącznie) następujące zagadnienia:
- Rola Parków Technologicznych w przyciąganiu nowoczesnych technologii do Polski
- Skuteczność marketingu inwestycyjnego w krajach Unii Europejskiej
- Inwestycje zagraniczne w rozwoju różnych sektorów gospodarki
- Skuteczność zachęt inwestycyjnych w przyciąganiu bezpośrednich inwestycji zagranicznych
- Rola Specjalnych Stref Ekonomicznych
- Nowoczesne metody promocji polskiego eksportu
- Działalność eksportowa polskich przedsiębiorstw
- Polska marka narodowa, polska marka handlowa „made in Poland”
- Działania na rzecz poprawy polskiego wizerunku w świecie
- Promocja polskich miast i regionów
- Wyzwania rozwojowe polskich regionów
- Poszukiwanie i wzmacnianie przewag konkurencyjnych polskich regionów oraz ich promocja
- Polska dyplomacja ekonomiczna
- Polskie branże/firmy/produkty flagowe i ich promocja w świecie
- Ekonomika i/lub promocja polskich produktów i usług regionalnych
- Polska turystyka – wyzwania rozwojowe, konkurencyjność i atrakcyjność oferty
- Nowoczesne narzędzia i metody promocji turystycznej Polski
- Gospodarcza promocja Polski a konkurencyjność i rozwój gospodarczy
- Promocja Polski a EURO 2012
- Rola bankowości, rynków kapitałowych i pieniężnych w rozwoju społeczno-gospodarczym Polski
- Rola Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie w pozyskiwaniu kapitału na rozwój polskiej gospodarki
- Rola rynków finansowych we współczesnej historii gospodarczej Polski i ich znaczenie w promocji polskiej gospodarki
- Wykorzystanie środków UE na rzecz promocji rozwoju ekonomicznego Polski
Powyższe zagadnienia nie stanowią odrębnych kategorii Konkursowych, są jedynie przykładami zakresu merytorycznego zgłaszanych prac. O tym, czy praca jest zgodna z tematem Konkursu, decyduje w drodze
uchwały Komisja Kwalifikacyjna (po upływie terminu nadsyłania prac).
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU