Pozostało ostatnich 10 miejsc na szkolenia edukacyjne w ramach projektu Laboratorium innowacyjnych kompetencji dydaktycznych INNOLAB, który realizuje program doskonalenia kompetencji pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. W ramach projektu 100 pracowników dydaktycznych, zatrudnionych na umowę o pracę, będzie mogło wziąć udział w szkoleniach, w wyniku których nabędą wiedzę i umiejętności pozwalające im lepiej, atrakcyjniej i efektywniej prowadzić zajęcia.
Pozostały ostatnie miejsca na szkolenia:
Zapraszamy do udziału.
Cele kształcenia
Projekt Laboratorium
innowacyjnych kompetencji dydaktycznych INNOLAB realizuje program doskonalenia kompetencji pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. W ramach projektu 100 pracowników dydaktycznych,
zatrudnionych na umowę o pracę, będzie mogło wziąć udział w szkoleniach, w wyniku których nabędą wiedzę i umiejętności pozwalające im lepiej, atrakcyjniej i efektywniej prowadzić zajęcia. Do
projektu prowadzona jest rekrutacja na zasadach opisanych poniżej. Każdy uczestnik zakwalifikowany do projektu InnoLab musi wziąć udział w dwóch szkoleniach obowiązkowych i jednym z trzech
szkoleń do wyboru:
1.
Szkolenia
obowiązkowe dla wszystkich uczestników:
1.1.
Szkolenie z
doskonalenia umiejętności informatycznych posługiwania się profesjonalnymi bazami danych i ich wykorzystania w procesie kształcenia z uwzględnieniem specyficznych potrzeb profilu dydaktycznego
uczestnika (2h lekcyjne).
1.2.
Coaching -
wsparcie praktycznego wykorzystania zdobytych umiejętności na prowadzonych zajęciach dydaktycznych (6h lekcyjnych).
2.
Szkolenia do wyboru w
zależności od indywidualnych potrzeb uczestnika. Istnieje
możliwość wyboru tylko 1 z 3 szkoleń:
2.1.
Szkolenie z
wykorzystania innowacyjnych metod dydaktycznych (metodyki learning-by-doing, design-thinking) – 20h lekcyjnych szkoleń grupowych w 5-osobowych grupach, 4h lekcyjne szkoleń
indywidualnych.
2.2.
Szkolenie z
zarządzania informacją w procesie dydaktycznym poprzez wykorzystanie narzędzi e-learningowych – 20h lekcyjnych szkoleń grupowych w 5-osobowych grupach, 4h lekcyjne szkoleń
indywidualnych.
2.3.
Szkolenie z
doskonalenia posługiwania się językiem angielskim w dydaktyce – 40h lekcyjnych szkoleń indywidualnych.
Warunkiem uczestnictwa w
szkoleniach jest wykorzystanie zdobytych umiejętności podczas własnych zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym 2018/2019 w okresie od października 2018 do lutego 2019 i poddanie się obowiązkowej
hospitacji.
Za udział w projekcie
InnoLab można otrzymać 6 punktów, które mogą zostać wykazane w okresowej ocenie nauczycieli akademickich.
Adresaci
Projekt InnoLab jest
adresowany do pracowników dydaktycznych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (zatrudnionych na umowę o pracę w dowolnym Wydziale Uczelni), którzy chcą podnosić swoje kompetencje dydaktyczne i
efektywność kształcenia studentów poprzez rozwinięcie swojego dotychczasowego warsztatu pracy o innowacyjne narzędzia i nowe metody prowadzenia zajęć.
W ramach szkolenia
przeszkolonych zostanie 100 osób.
Cena
0.00 PLN
Projekt INNOLAB jest
finansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój.
Terminy
Szkolenia mogą odbywać się
od poniedziałku do niedzieli. Harmonogram szkoleń zostanie ustalony po zakończeniu rekrutacji oraz udostępnieniu przez Dział Nauczania planów na semestr letni 2017/2018.
Szczegółowy harmonogram szkoleń grupowych będzie ustalony przez organizatorów, natomiast harmonogramy szkoleń indywidualnych będą ustalane pomiędzy prowadzącymi szkolenia i
uczestnikami.
Zajęcia grupowe będą odbywać się w salach Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Zajęcia indywidualne będą się odbywać w trybie zdalnym lub w pokojach na Uniwersytecie Ekonomicznym we
Wrocławiu, do których są imiennie przypisani poszczególni uczestnicy szkoleń.
Zasady rekrutacji do projektu
InnoLab:
Kryteria rekrutacji do
projektu są następujące:
I.
Formalne:
pracownik dydaktyczny
Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, zatrudniony na umowę o pracę.
II. Punkty w procesie
rekrutacji można uzyskać za planowane w semestrze zimowym 2018/2019 od października 2018 do lutego 2019:
(uwaga: aby wziąć udział w
szkoleniach w ramach projektu InnoLab należy zadeklarować przynajmniej jedno z poniższych; deklaracja może dotyczyć nowych lub już istniejących przedmiotów)
Ponadto osoba z
udokumentowaną niepełnosprawnością otrzyma dodatkowe 5 pkt. W przypadku równoważnych zgłoszeń pierwszeństwo udziału w projekcie będą miały osoby z niepełnosprawnością. W innym przypadku
pierwszeństwo będą miały osoby, które zgłosiły się wcześniej. Szkoleniami objętych zostanie 100 osób, w tym 53% kobiet.
W efekcie rekrutacji
powstanie lista osób zakwalifikowanych do szkoleń oraz lista rezerwowa.
Termin zakończenia rekrutacji
podstawowej: 2018-02-16
Zapisy i kontakt
Osoby zainteresowane
udziałem w szkoleniach proszone są o wypełnienie formularza rekrutacyjnego
i przesłanie mailem jego skanu do Pani Magdaleny Idzikowskiej (e-mail: magdalena.idzikowska@ue.wroc.pl) oraz dostarczenie podpisanej wersji papierowej formularza do pokoju 4 w budynku CKU w
ciągu dwóch dni roboczych od zgłoszenia
mailowego, nie później niż w ostatnim dniu rekrutacji (godziny
otwarcia CKU: https://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/kontakt.html).
W razie
pytań merytorycznych zapraszamy do kontaktu z
zespołem realizującym projekt – preferowany kontakt telefoniczny –
prosimy o nie pisanie maili:
Szczegółowy zakres szkoleń w ramach projektu
InnoLab:
1. Szkolenia
obowiązkowe
1.1. Szkolenie z doskonalenia
umiejętności informatycznych posługiwania się profesjonalnymi bazami danych i ich wykorzystania w procesie kształcenia z uwzględnieniem specyficznych potrzeb profilu dydaktycznego
uczestnika toszkolenie, które zostanie przeprowadzone przez pracowników biblioteki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z wykorzystaniem dostępnego za jej pośrednictwem wachlarza baz danych i
narzędzi bibliometrycznych. Szkolenie będzie miało charakter indywidualny i będzie złożone z dwóch modułów: tj.:
Moduł 1. - Narzędzia bibliometryczne (czas
trwania 45 min na uczestnika)
Celem szkolenia jest przybliżenie informacji
dotyczących narzędzi bibliometrycznych, które mogą być wykorzystane w merytorycznym opracowywaniu tematyki zajęć dydaktycznych, jak również w ocenie dorobku naukowego tj.:
Moduł 2. – Baza ekonomiczna (czas trwania 45min
na uczestnika)
Celem szkolenia będzie poznanie podstawowych funkcji i
modułów wybranej bazy ekonomicznej, sposobów szybkiego wyszukiwania informacji oraz metod eksportu danych. Do wyboru będą następujące bazy:
1.2.
Coaching -
wsparcie praktycznego wykorzystania zdobytych umiejętności na prowadzonych zajęciach dydaktycznych. Szkolenie o charakterze indywidualnym bazujące na interakcji i współpracy pomiędzy
uczestnikiem, a przydzielonym mu coachem (opiekunem), którego głównym zadaniem będzie aktywne wsparcie oraz udzielanie wskazówek na temat tego jak zaimplementować zdobyte podczas szkoleń do
wyboru umiejętności w prowadzonych przez uczestników przedmiotach. Ponadto do zadań coacha należeć będzie ewaluacja kompetencji i umiejętności na wejściu i wyjściu szkoleń oraz weryfikacja ich
efektów poprzez przeprowadzenie hospitacji na zajęciach uczestnika. Szkolenie będzie odbywało się w formie indywidualnych spotkań uczestnika z opiekunem w łączej liczbie 6 godzin lekcyjnych na
uczestnika.
2. Szkolenia do
wyboru (istnieje możliwość wyboru tylko 1 z 3 szkoleń)
2.1. Szkolenie z wykorzystania
innowacyjnych metod dydaktycznych to szkolenie z metodyk learning by doing i design thinking,
które prowadzone będzie przez absolwentów programu Top 500 Innovators (lub
analogicznego), którzy odbywali staże na takich uniwersytetach jak Stanford oraz Berkley
będących kolebką tego typu metodyk. Szkolenie będzie miało charakter grupowo-indywidualny i odbędzie się w układzie 20 godzin lekcyjnych w 5-osobowych grupach + 4
godziny lekcyjne indywidualnej pracy z trenerem. Przewiduje się utworzenie 6 grup, w
skład których wejdzie 30 uczestników.
2.2. Szkolenie z zarządzania informacją w procesie
dydaktycznym poprzez wykorzystanie narzędzi e-learningowych to szkolenie, które obejmie głównie poznanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się systemem
informatycznym e-portal dostępnym dla pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się i praktycznie przećwiczą jak wykorzystywać wspomniane
narzędzie na każdym etapie procesu dydaktycznego. Każdy uczestnik szkolenia stworzy kompletny kurs do wybranego przedmiotu, który będzie w przyszłości wykorzystywał w procesie dydaktycznym. Celem
szkolenia jest zwiększenie efektywności i jakości zarządzania informacją w procesie dydaktycznym. Szkolenia będą miały charakter grupowo-indywidualny i odbędą się w układzie 20 godzin lekcyjnych w 5-osobowych grupach + 4
godziny lekcyjne indywidualnej pracy z trenerem. Przewiduje się utworzenie 6 grup, w
skład których wejdzie 30 uczestników.
2.3. Szkolenie z doskonalenia posługiwania się
językiem angielskim w dydaktyce to szkolenie w formie indywidualnych konwersatoriów z lektorem w łącznej liczbie 40 godzin lekcyjnych na
uczestnika. W trakcie szkolenia doskonalone będą materiały do zajęć w języku angielskim, które muszą zostać przeprowadzone w semestrze
zimowym 2018/2019. Zakres szkolenia do indywidualnego ustalenia z lektorem. Szkolenie będzie miało charakter doskonalący umiejętności
językowe, w związku z czym wymagany poziom języka angielskiego uczestników przystępujących do szkolenia to B2 (poziom wymagany od każdej osoby zdającej egzamin doktorski z języka angielskiego). W
wyniku szkolenia poziom języka musi osiągnąć co najmniej poziom C1. Przewiduje się 40 osób do przeszkolenia.
Warunki
uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniach jest wykorzystanie
zdobytych umiejętności podczas własnych zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym 2018/2019 w okresie od października 2018 do lutego 2019. Na etapie rekrutacji do projektu InnoLab należy zatem
wskazać w formularzu rekrutacyjnym swój przedmiot, w ramach którego wdrożone zostaną efekty szkoleń. Możliwe jest również wskazanie przedmiotu prowadzonego w kooperacji z innymi prowadzącymi z
Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. W obu przypadkach wymagane będzie poddanie się hospitacjom, w trakcie których pracownik przeprowadzi co najmniej 4 godziny lekcyjne zajęć udoskonalonych
podczas szkoleń. Hospitacja prowadzona będzie przez coacha. Obowiązkowo należy również zaimplementować w sylabusie wspomnianego przedmiotu umiejętności zdobyte podczas szkoleń. Sylabus będzie
powstawał w kooperacji z trenerami i coachami, którzy w ramach spotkań indywidualnych podpowiedzą w jaki sposób zdobyte umiejętności mogą być wykorzystane na poszczególnych
przedmiotach.
Możliwość wykazania szkoleń w ocenie
okresowej
Udział w szkoleniach może zostać wykazany przez
każdego uczestnika jako osiągnięcie w okresowej ocenie nauczycieli akademickich w punkcie II.3.6 zgodnie z uchwałą nr R.0000.92.2017 Senatu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 21.
grudnia 2017 ( http://www.ue.wroc.pl/p/dla_pracownikow/uchwaly_senatu_2017/us92_2017.pdf ).
Łączna suma punktów za udział w szkoleniach w ramach projektu InnoLab to 6 pkt.